دات نت نیوک
روشهای برتر تصفیه آب را بشناسید؟
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

روشهای برتر تصفیه آب را بشناسید؟

روشهای برتر تصفیه آب را بشناسید؟

روشهای برتر تصفیه آب را بشناسید؟


از نظر طبیعت ، آب خالص است زیرا از اتمهای به شدت پیوند خورده هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است. با این حال ، تأمین آب در سراسر جهان باید فضای دیگری را با موارد دیگر مانند مواد آلی ، مواد معدنی ، مواد شیمیایی و آلاینده های دست ساز ایجاد کند. این یک راه حل غیر قابل تصور ایجاد می کند ، زیرا می تواند شامل سایر باکتری ها و ویروس های کشنده در میان سایر عوامل ایجاد کننده بیماری باشد. خوشبختانه ، بشر توانست روشهای مختلف تصفیه آب را توسعه دهد تا آب آشامیدنی ما برای نوشیدن ایمن باشد. در حالی که روشهای مختلفی وجود دارد که در مقیاس بزرگتر مؤثر نیستند ، همه آنها آب تصفیه نشده را برای مصرف انسان آب آشامیدنی می کند.
فرآیند تصفیه آب براساس فن آوری گیاه و همچنین نوع آب مورد نیاز برای تصفیه ممکن است در مکانهای مختلف اختلافات کمی داشته باشد. با این وجود ، اصول اولیه همان است. بخش زیر در مورد فرآیندهای استاندارد تصفیه آب صحبت می کند.
انعقاد / لخته شدن
انعقاد اضافه کردن مایع سولفات آلومینیوم یا آلوم و / یا پلیمر به آب خام یا تصفیه نشده است. مخلوط حاصل باعث می شود که ذرات خاک در آب انعقاد شده یا به هم بچسبند. سپس ، گروه های ذرات خاک به هم متصل می شوند و ذرات بزرگتر به نام فلاک ها تشکیل می شوند که به راحتی از طریق فیلتراسیون یا حل شدن قابل حذف هستند.
رسوب گذاری
هنگامی که آب و لکه ها فرآیند تصفیه را طی می کنند ، آنها به حوضچه های رسوب گذاری می روند. در اینجا ، آب به آرامی حرکت می کند ، و باعث می شود ذرات سنگین لخته به پایین برسند. فلک که در پایین انباشته می شود به عنوان لجن شناخته می شود. این امر به تالابهای خشک کننده ادامه می یابد. فیلتراسیون مستقیم شامل مرحله رسوب گذاری نیست و جابجایی فقط با تصفیه حذف می شود.
تصفیه
در تصفیه ، آب از صافی عبور می کند ، که برای از بین بردن ذرات از آب ساخته شده است. چنین فیلترهایی از شن و ماسه یا گاهی آنتراسیت خرد شده تشکیل شده است. تصفیه ، ناخالصی هایی را که روی آب شناور می شوند جمع می کند و باعث افزایش اثر ضد عفونی می شود. فیلترها بطور مرتب با استفاده از شستشوی پشتی تمیز می شوند.
ضد عفونی
قبل از ورود آب به سیستم توزیع ، برای خلاص شدن از شر باکتری ها ، انگل ها و ویروس ها ضد عفونی می شوند. کلر نیز از آنجایی که بسیار مؤثر است کاربرد دارد.
خشک کردن لجن
جامداتی که از طریق رسوب و تصفیه از آب جمع شده و از آب خارج می شوند به تالابهای خشک کن منتقل می شوند.
فلوریداسیون
فلوریداسیون منابع آب جوامع را تنظیم می کند تا غلظت یون های فلوراید آزاد را در حد مطلوب تنظیم کند تا حفره های دندانی کاهش یابد. برای شکار آب واتر انجام فلوریداسیون آب اجباری مطابق با NSW Fluoridation از منابع آب عمومی 1957 اجباری است.
pH
برای تنظیم سطح pH ، آهک با آب تصفیه شده ترکیب می شود. این امر همچنین باعث تثبیت آب نرم و نرم می شود ، بنابراین می توان خوردگی را در سیستم توزیع آب و لوله کشی مشتریان به حداقل رساند.

 

روشهای برتر تصفیه آب را بشناسید؟

 

گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

کارشناس فروش : 09175956589

آدرس: شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4
 

مطلب قبلی نقش ذغال فعال در تصفیه آب چیست ؟
مطلب بعدی مدیریت آب در ایران باستان
Print
2569 رتبه بندی این مطلب:
5.0