دات نت نیوک
نقش ذغال فعال در تصفیه آب چیست ؟
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

نقش ذغال فعال در تصفیه آب چیست ؟

نقش ذغال فعال در تصفیه آب چیست ؟  

ذغال فعال را  یک پادزهر جهانی می توان در نظر گرفت امروزه همچنان به عنوان یک درمان طبیعی قوی شناخته می شود.این مزایای پیشنهادی متنوعی دارد ، از پایین آوردن کلسترول گرفته تا سفید شدن دندان ها در این مقاله نگاهی دقیق به ذغال فعال و علمی در مورد مزایای ظاهری آن صورت گرفته است.

 

نقش ذغال فعال در تصفیه آب چیست ؟  

 


ذغال فعال چیست؟
ذغال فعال یک پودر سیاه خوب است که از جنس استخوان ، پوسته های نارگیل ، ذغال سنگ نارس ، کک نفتی ، زغال سنگ ، چاله های زیتون یا خاک اره ساخته می شود.ذغال سنگ با پردازش آن در دماهای بسیار بالا "فعال می شود". درجه حرارت بالا ساختار داخلی آن را تغییر می دهد ، اندازه منافذ آن را کاهش می دهد و مساحت آن را افزایش می دهد این منجر به ذغال شده ای متخلخل تر از ذغال سنگ معمولی می شود.ذغال فعال را نباید با بریکت های ذغال چوب که برای روشن کردن کباب شما استفاده می شود اشتباه گرفته شود.در حالی که می توان هر دو ماده را از همان پایه تهیه کرد ، بریکت ذغال چوب در دماهای بالا "فعال نشده" است. علاوه بر این ، آنها حاوی مواد اضافی هستند که برای انسان سمی هستند.


ذغال فعال چگونه کار می کند؟
ذغال فعال با به دام انداختن سموم و مواد شیمیایی موجود در روده ، از جذب آنها جلوگیری می کند بافت متخلخل ذغال سنگ بار الکتریکی منفی دارد و باعث می شود مولکول هایی با بار مثبت مانند سموم و گازها جذب شوند. این به آن کمک می کند تا سموم و مواد شیمیایی موجود در روده را به دام بیندازد به دلیل خاصیت اتصال به سموم ، ذغال چوب فعال داروهای مختلف پزشکی دارد به عنوان مثال ، ذغال فعال اغلب در موارد مسمومیت استفاده می شود.
دلیل این امر این است که می تواند طیف گسترده ای از داروها را به هم متصل کند و اثرات آنها را کاهش دهد در انسان از ذغال فعال از اوایل دهه 1800 به عنوان پادزهر سم استفاده شده است ممکن است از این دارو برای درمان مصرف بیش از حد داروهای تجویزی و همچنین مصرف بیش از حد داروهای بدون نسخه مانند آسپرین ، استامینوفن و داروهای آرام بخش استفاده شود به عنوان مثال ، مطالعات نشان می دهد که هنگامی که یک دوز تنها 50-100 گرم ذغال فعال در مدت 5 دقیقه از مصرف دارو مصرف شود ، ممکن است میزان جذب دارو در بزرگسالان را تا 74٪ کاهش دهد این اثر در حدود 50٪ کاهش می یابد که ذغال چوب 30 دقیقه پس از مصرف مواد مخدر و 20٪ در صورت مصرف سه ساعت پس از مصرف بیش از حد دارو ، 20٪ کاهش یابد 

دوز اولیه 50-100 گرم گاهی اوقات با دو تا شش دوز 30-50 گرم هر دو تا شش ساعت دنبال می شود. با این حال ، این پروتکل دوز چند بار کمتر استفاده می شود و فقط در تعداد محدودی از موارد مسمومیت ممکن است مؤثر باشد توجه به این نکته ضروری است که ذغال فعال در کلیه موارد مسمومیت مؤثر نیست. به عنوان مثال ، به نظر می رسد که مسمومیت با الکل ، فلزات سنگین ، آهن ، لیتیوم ، پتاسیم ، اسید یا قلیایی تأثیر کمی دارد علاوه بر این ، کارشناسان هشدار می دهند که ذغال فعال در همه موارد مسمومیت نباید به طور معمول اداره شود. در عوض ، استفاده از آن را باید به صورت موردی در نظر گرفت از آنجا که ذغال فعال شده توسط بدن شما جذب نمی شود ، می تواند سموم معلق به سطح آن را از بدن شما خارج کند.

 

نقش ذغال فعال در تصفیه آب چیست ؟ 


از فیلتر کربن برای تصفیه آب ، فیلتر هوا و فرآوری گاز صنعتی استفاده می شود ، به عنوان مثال برای حذف سیلوکسان ها و سولفید هیدروژن از بیوگاز . همچنین در تعدادی از کاربردهای دیگر از جمله ماسک های تنفسی ، تصفیه نیشکر و در بازیابی فلزات گرانبها به ویژه طلا استفاده می شود.
هنگام فیلتر کردن آب ، فیلترهای کربن ذغال سنگ باعث از بین بردن کلر ، ذرات مانند رسوب ، ترکیبات آلی فرار (VOC) ، طعم و بو موثرتر هستند . آنها در از بین بردن مواد معدنی ، نمک ها و مواد معدنی حل نشده مؤثر نیستند.


گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

 

کارشناس فروش : 09175956589

آدرس: شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4

مطلب قبلی یخهای قطبی
مطلب بعدی روشهای برتر تصفیه آب را بشناسید؟
Print
5608 رتبه بندی این مطلب:
3.2