دات نت نیوک
آبها درسطح زمین
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

آبها درسطح زمین

آبها درسطح زمین

آب خالص یک مایع بی بو و بی مزه  و بی رنگ است در فشار طبیعی اتمسفر ، نقطه انجماد آب 0 درجه سانتیگراد و نقطه جوش آن 100 درجه سانتیگراد است. آب در دمای 4 درجه سانتیگراد به حداکثر چگالی خود می رسد و با انجماد منبسط می شود.

 

 آبها در سطح زمین 


در روی زمین ، آب تنها ماده ای است که در دمای معمولی در سه حالت ماده ، یعنی جامد ، مایع و گاز وجود دارد. در یخچال های طبیعی و کلاه های یخی قطبی در حالت جامد قرار دارد. در حالت مایع در ابرهای باران و به صورت شبنم در پوشش گیاهی وجود دارد. علاوه بر این ، سه چهارم از سطح زمین را به شکل باتلاق ، دریاچه ، رودخانه ، دریاها و اقیانوس ها پوشش می دهد. به عنوان گاز یا بخار آب ، به صورت مه ، بخار و ابر وجود دارد.
به دلیل تأثیر جاذبه ، آب در بین رودهای سنگهای زیر سطح زمین جمع می شود و مخازن آب زیرزمینی را تشکیل می دهد که چاه ها و چشمه ها را تأمین می کند و جریان برخی از نهرها را در دوره های خشکسالی حفظ می کند.

حرکت در دریاها و اقیانوس ها
بدن عظیم آب که دریاها و اقیانوس های زمین را تشکیل می دهد ، در معرض حرکات طبیعت متنوعی است ، مشابه آنچه در جو اتفاق می افتد. آب از هوا چگالی کمتری دارد اما بیشتر از زمین است.
این حرکات را می توان در سه گروه خلاصه کرد: امواج و جزر و مد ، که بر روی سطح درک می شوند ، و جریان های دریایی ، که از داخل کشور عبور می کنند و از اهمیت بسیاری در تعیین آب و هوا برخوردار هستند.

 

 آبها در سطح زمین 


جابجایی عمودی: امواج و جزر و مد
امواج توسط وزش بادهایی ساخته می شوند که سطح آبها را فرا می گیرد. آنها آب را در یک سیلندر حرکت می کنند ، بدون آنکه آن را به جلو حرکت دهیم ، اما وقتی به ساحل می رسند و استوانه در قسمت پایین خم می شود ، دویدن را شروع می کنند که در نتیجه عدم تعادل بدن آب به پایان می رسد و باعث شکسته شدن موج می شود
حرکات لرزه ای در بستر دریا گاهی موج های غول پیکر به نام سونامی تولید می کند.
جزر و مد تأثیر زیادی در موجودات ساحلی دارند ، که باید با تغییرات بسیار ناگهانی در کل منطقه ی بینابینی سازگار شوند: چند ساعت توسط آب های دریایی پوشانده شده و با امواج شسته شده ، به دنبال آن ساعات دیگر بدون آب یا حتی در تماس با اگر آب باران بیفتد آب شیرین است.
علاوه بر این ، در برخی از سواحل ، به دلیل شکل آنها ، جریانهای جزر و مدی قوی شکل می گیرد ، هنگامی که آب ها بالا می روند و ریزش می کنند که شن و ماسه رسوب می کنند و وجوهی را که در آن موجودات زنده زندگی می کنند حذف می کنند.
در مجاورت ساحل معمولاً جریانهای ساحلی رانش وجود دارد ، بسته به شکل ساحل و اعماق پایین که بسیار متغیر هستند ، که علاقه زیادی به شکل گیری سواحل ، مصب ها و اشکال دیگر مدل سازی ساحلی دارند.
انرژی آزاد شده توسط امواج در برخورد مداوم با ساحل ، جزر و مد و جریان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باعث فرسایش و حمل مواد ساحلی می شوند ، تا زمانی که در مناطق محافظت شده مستقر شوند. در شکل گیری انواع مختلف اکوسیستم ساحلی: باتلاق ها ، سواحل ، امواج جزر و مد ، تپه ها و غیره. رودخانه هایی که به محل می روند و ماهیت صخره هایی که ساحل را تشکیل می دهند نیز تأثیر مهمی دارند


گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

کارشناس فروش  : 09175956589

آدرس : شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4

مطلب قبلی ❤️ چرا آب اینقدر مهم است؟ ❤️
مطلب بعدی آنچه شما باید در مورد دستگاه تصفیه آب بدانید
Print
2653 رتبه بندی این مطلب:
5.0