دات نت نیوک
آنچه شما باید در مورد دستگاه تصفیه آب بدانید
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

آنچه شما باید در مورد دستگاه تصفیه آب بدانید

آنچه شما باید در مورد دستگاه تصفیه آب بدانید

آب آشامیدنی خالص ، تمیز و ایمن این روزها به راحتی در دسترس نیست. رشد جمعیت ، توسعه صنعتی و تخریب محیط زیست همگی دلایل این امر هستند. با توجه به این وضعیت ، آگاهی بیشتر از تکنیک های تصفیه و دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار برای ما مهم تر می شود تا از کیفیت آب آشامیدنی ما اطمینان حاصل شود. 

 

آنچه شما باید در مورد دستگاه تصفیه آب بدانید 



بسیاری از مواد معدنی به طور طبیعی در آب یافت می شوند و برای بدن انسان حائز اهمیت هستند اما مصرف مقدار زیاد آن می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود. یک دستگاه تصفیه آب خوب نمک اضافی ، ذرات معلق و میکروب ها را از بین می برد و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری آن را حفظ می کند. این روزها با داشتن تعداد زیادی از تولید کنندگان در صنعت تصفیه آب ، دشوار است بدانید که کدام یک خوب است ، کدام یک نیست و مطابق با استانداردهای لازم است.
هر دو فیلتر آب و تصفیه آب بر روی یک اصل مکانیکی یکسان کار می کنند. آنها ابتدا آب خام آلوده شده را از رسوبات نا خالصی ها پاکسازی می کند با این حال یک تفاوت بزرگ بین این دو وجود دارد یک دستگاه تصفیه کننده می تواند ویروس ها و باکتری هایی را که فیلترها قادر به حذف آن نیستند از بین ببرد. بعضی از تصفیه کننده ها از مواد شیمیایی استفاده می کنند و برخی دیگر از یک بار الکتریسیته ساکن برای از بین بردن یا گرفتن ویروس ها استفاده می کنند.
یکی از اولین روشهای تصفیه آب ، افزودن کلر در آب بود. کلر اسید هیدروکلریک را آزاد می کند  ، که با میکروارگانیسم ها واکنش نشان می دهد و آنها را می کشد. اگرچه به دلیل تأثیر منفی آن بر سلامتی و همچنین ناکارآمدی آن در از بین بردن انواع خاصی از تک یاخته ها ، این روش محبوبیت خود را از دست داده و راه را برای سایر تکنیک های تصفیه هموار می کند.
همه دستگاه های تصفیه آب دارای فیلتر آب هستند. شش نوع مختلف وجود دارد که در دسترس هستند:
فیلتر کربن فعال: از این نوع فیلتر برای تصفیه گازهای محلول مانند کلر ، مونواکسید کربن ، نیتروژن ، آمونیاک و مواد آلی مانند جلبک های مرده ، برگها یا هر چیز مرده دیگری که در بدن آب شسته شده استفاده می شود  (ذغال سنگ) به جذب کلر و آلاینده هایی مانند سموم دفع آفات کمک می کند. بطور کلی فیلترهای کربن خانگی دارای پوشش نقره فعال شده ای هستند که باعث از بین رفتن باکتری ها می شوند 

  فیلتر Biosand :  این جعبه بتونی یا پلاستیکی است که پر از لایه هایی از شن و ماسه است و عوامل بیماریزای موجود (میکروارگانیسم های موجود در آب را که بیمار می شوند) از بین می برد و مواد جامد را به صورت معلق در آب آلوده قرار می دهد. آب (باید از مواد شیمیایی خطرناک عاری باشد زیرا فیلتر نمی تواند اکثر مواد شیمیایی را از بین ببرد) در بالای صافی ریخته می شود و در یک ظرف نگهدارنده ایمن جمع می شود. ارگانیسم هایی که باعث عفونت می شوند. باکتریها و سایر میکروارگانیسم ها در 2 سانتی متر بالای ماسه رشد می کنند که به آن بیولایه گفته می شود
 میکروارگانیسم های موجود در زیست توده ، عوامل بیماری زا موجود در آب را از بین می برند و در نتیجه کیفیت آب را بهبود می بخشد. این ذرات معلق و پاتوژن ها را از بین می برد و می تواند هر دسته 12-18 لیتر را فیلتر کند.

 

 

آنچه شما باید در مورد دستگاه تصفیه آب بدانید 

 

 

منبع فیلتر اسمز معکوس داخلی منبع: Crystal Impexفیلترهای اسمز معکوس: سیستم اسمز معکوس (RO) با ترکیب کربن فعال و همچنین تصفیه ذرات ، تصفیه چند مرحله ای از آب را ارائه می دهد. در اینجا ، آب شیر آب برای عبور از یک غشای ساخته شده (یک فیلم پلیمری) ساخته شده است منافذ کوچک و این علفهای هرز مواد معدنی و میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین می برد. ناخالصی های جمع آوری شده از طریق لوله خروجی سرازیر می شوند. دستگاه تصفیه آب RO طعم آب را بهبود می بخشد ، اما به سختی می توان گفت که آب به دلیل مواقع حفره ها (به دلیل نقص در ساخت و یا به دلیل ساییدگی و پارگی) در فیلتر ، 100 درصد ایمن خواهد بود. باکتری ها می توانند از طریق فیلتر دریافت کنند. فیلترهای RO برای مکانهایی که مشکل آب هستند ، میزان بالای مواد معدنی محلول آن است. طرف تیره تر در تصفیه RO این است که احتمال وجود غشاء در این فیلترها برخی از مواد معدنی لازم را نیز تخلیه می کند. همچنین ، برای عملکرد به یک منبع آب مداوم نیاز دارد و می تواند فقط در یک شیر آب ثابت باشد. (
فیلترهای ماوراء بنفش (UV) : نور ماوراء بنفش (حداقل تابش سطح) روی آب منتقل می شود تا با حمله به DNA در سلول ها باکتری ها و میکروب های دیگر از بین بروند. این فیلترها تا 99٪ سموم دفع آفات را از بین می برند. این فیلتر در از بین بردن انواع پاتوژن ها موثر است اما برای از بین بردن ذرات معلق ، مواد شیمیایی ، طعم ، بو و رنگ موثر نیست. این ماده تقریباً 2000 لیتر در روز را تصفیه می کند.
 
 
  فیلترهای سرامیکی:  اینها سیلندرهای توخالی هستندکه معمولاً  ازخاک رس با مواد قابل احتراق مانند خاک اره ، پوسته برنج یا پوسته های قهوه مخلوط می شود.
فیلترهای رزین تبادل یونی: در اینجا آب از طریق رزین هایی عبور می کند که با جذب مواد معدنی موجود ، آب را نرم می کند. این فیلترها می توانند با مکیدن نمکهای موجود در آب ، آب را نرم کنند و همچنین اگر به طور مناسب ساخته شده باشند ، می توانند آب را کاملاً معدنی کنند .

گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

 

کارشناس فروش  : 09175956589

آدرس: شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4

مطلب قبلی آبها درسطح زمین
مطلب بعدی آلاینده های آب را بشناسید
Print
1616 رتبه بندی این مطلب:
5.0