دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

❤️ عوارض به موقع تعویض نکردن فیلتر ❤️

عوارض به موقع تعویض نکردن فیلتر دستگاه

عوض نکردن به موقع و آن تایم On-Time فیلتر تصفیه آب عواقب و عوارضی را به دنبال دارد که امروز میخواهیم به آن بپردازیم .

 

💛 عوارض به موقع تعویض نکردن فیلتر تصفیه آب 💛


اگر فیلترهای دستگاه تصفیه آب را دیر عوض کنیم چه می شود؟
عوض نکردن به موقع و آن تایم On-Time فیلتر تصفیه آب عواقب و عوارضی را به دنبال دارد که امروز میخواهیم به آن بپردازیم . طبیعی است که تعویض به موقع فیلتر های دستگاه تصفیه آب خانگی و سرویس دستگاه تصفیه آب ، باعث بهتر کار کردن و بهبود عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی خواهد شد . هر فیلتر در هر مرحله از تصفیه آب خانگی عملکرد خاص خود را دارد و طبق قاعده های اصولی و خاص عمر مفیدی هم دارند . علت نیاز به تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی این است که با دانستن زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی ، از اشباع شدن فیلترها جلوگیری خواهیم کرد . برای توضیح بهتر این موضوع عکس زیر را مشاهده کنید . تصویر زیر فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب خانگی قبل از مصرف و بعد از مصرف در زمانی که دیر اقدام به تعویض فیلتر شده است میباشد :

 

💜 عوارض به موقع تعویض نکردن فیلتر تصفیه آب 💜

 

1- عوامل میکروبی در دستگاه و آب خروجی پدید می آید:
در دستگاههای تصفیه آب ، آب بعد از عبور از فیلتر دوم ، کلر خود را از دست می دهد . آب بدون کلر یعنی آب بدون هیچ ماده نگهدارنده و به راحتی در این آب ، جلبک و قارچ و سایر عوامل بیماری زا می توانند رشد کنند . بیو فیلم ها در این شرایط به خوبی رشد میکنند و توسعه می یابند . بعد از مدتی آب خروجی دچار آلودگی میکروبی و ... میشود در حالی که هیچ نشانه ای ندارد . کم کم آب بو میگیرد و ممکن است طعم آن نیز عوض شود . اگر این آلودگی ها به مخزن راه یابند ، امکان تمیز کردن آن وجود نخواهد داشت و شما مجبور به تعویض مخزن خواهید بود . گاهی اوقات حتی با تعویض مخزن و همه فیلترها ، دوباره آلودگی باز میگردد و شما کلافه خواهید شد از دردسرهای آن . همه این حالات زمانی به وقوع می پیوندد که شما فیلترهای دستگاه خود را در زمان مقرر تعویض نکرده باشید و فیلترها دچار فساد شده باشند .

 
2- فیلترها هیچ کاری انجام نمی دهند و فقط ظاهر یک فیلتر را دارند:
هر فیلتری یک عمر مشخص دارد . کمپانی های سازنده و سازمانهای استانداری به دقت آنها را بررسی کرده و کنترل کرده اند و عددی را که تعیین کرده اند ، بر اساس آزمایشات و بررسی های گوناگون است . بعد از گذشت آن زمان ، این فیلترها عملا قادر به تصفیه و انجام وظیفه خود نیستند و وقتی آب از آن عبور میکند ، هیچ فعالیت خاصی روی آب انجام نمی دهند . بنابراین اگر شما میخواهید یک آب با کیفیت را بنوشید ، حتما باید فیلترها را در زمانهای مشخص شده تعویض کنید و همچنین همیشه از فیلترهای باکیفیت استفاده کنید .

 
3- باعث خرابی فیلترهای دیگر و اجزاء دستگاه تصفیه آب میشوند:
هر کدام از فیلترهای دستگاه تصفیه آب ، کار خاصی را انجام میدهد و آب را برای فیلترهای بعدی مهیا میکند . به عنوان مثال ، فیلتر دوم کلر را از آب حذف میکند و کلر ، دشمن فیلتر مرحله 4 ( ممبران ) است . چنانچه عمر مفید فیلتر دوم تمام شود و نتواند کلر را از آب حذف کند ، کلر به فیلتر چهارم خواهد رسید و سبب خرابی زودهنگام این فیلتر خواهد شد ( عمر مفید فیلتر چهارم 2 سال است ) . همچنین بعضی از فیلترها با گذشت زمان ، دچار تغییر شرایط کاری میشوند و ممکن است مثلا به پمپ دستگاه فشار زیادی وارد شود که خرابی آن را در پی خواهد داشت .
 بنابراین به یاد داشته باشید که همواره از دستگاه تصفیه آب به طور صحیح و مطابق با دستورالعمل ها استفاده نمایید تا همواره علاوه بر استفاده از آب با کیفیت مطلوب ، از هزینه های خود نیز بکاهید و عدم استفاده صحیح از دستگاه تصفیه آب میتواند خطرات جدی را متوجه استفاده کنندگان قرار دهد .

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

 پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  تصفیه آب در  اینستاگرم به آدرس  water.purifier24  از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت و تصفیه آب ، برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

مدیر فروش  : 09175956589   
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 

 

مطلب قبلی ❤️ روش های جایگزین اسمز معکوس ❤️
مطلب بعدی ❤️ مراحل تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب ❤️
Print
1036 رتبه بندی این مطلب:
5.0