دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

❤️ روش های جایگزین اسمز معکوس ❤️

روش های جایگزین اسمز معکوس

 

روش های جایگزین برای اسمز معکوس را می توان در دو بخش بررسی نمود بخش اول تصفیه آب هایی که TDS<1000 دارند و بخش دوم شیرین سازی آب هایی که TDS>1000 دارند. جایگزین اصلی بخش اول روش نانوفیلتراسیون و جایگزین بخش دوم روش های تقطیر است.

 

 

💛 روش های جایگزین اسمز معکوس 💛 

 


نانوفیلتراسیون یکی از روش‌های تصفیه غشایی می‌باشد که بسیاری از ترکیبات با جرم مولکولی بالا و محلول در آب را حذف می‌کند. غشا‌های نانوفیلتراسیون سختی آب را به جز یون‌های با جرم مولکولی پایین که برای بدن انسان مفید می‌باشد را حذف می‌کند. این روش همچنین مولکول های آلی بزرگ را مانند رنگ آب، تقریبا تمام ویروس ها، بسیاری از مواد آلی طبیعی و برخی نمک‌ها را حذف می‌کنند. اندازه حفره های فیلترهای نانوفیلتراسیون حدود 0/001 میکرون می‌باشد.


💚 مزایای روش نانوفیلتراسیون 💚
- مصرف انرژی پایین تر
- هزینه کمتر نسبت به اسمز معکوس
- دبی خروجی محصول بالاتر
- کیفیت آب خروجی بالاتر جهت آب آشامیدنی
- هزینه های نگهداری پایین تر نسبت به اسمز معکوس
- بازدهی بیشتر نسبت به روش اسمز معکوس
- طول عمر بالاتر غشاهای نانوفیلتراسیون نسبت به اسمز معکوس

کاربردهای روش نانوفیلتراسیون
- تصفیه آب های سطحی و زیر سطحی برای مصارف آشامیدن
- تصفیه پساب های صنعتی-کشاورزی
- حذف آلاینده های آلی از آب
- گندزدایی آب های سطحی و زیرزمینی
- حذف رنگ از آب آشامیدنی

 

💛 روش های جایگزین اسمز معکوس 💛 

 

 

💧 روش تقطیر 💧
در یک دستگاه تقطیر آب به جوش می آید و بخار تولید می نماید که از چگالش این آب، آب خالص تولید می شود.تقطیر هنوز بهترین و مرسوم ترین روش شیرین سازی آب دریاست. فرآیند خالص سازی به روش تقطیر نسبت به فرآیندهای غشایی دارای کیفیت بالاتری است. 
روش تقطیر زمانی به صرفه است که بخار با انرژی حرارتی پایین به عنوان منبع اصلی انرژی در دسترس باشد. بنابراین روش های حرارتی در کشورهایی که کوپلینگ با ایستگاه های قدرت ممکن نیست کمتر استفاده می شود. از طرف دیگر بزرگ ترین پلنت های آب شیرین در کشورهای شبه جزیره عرب و یا جاهایی که تولید همزمان توان و آب دارند بر پایه تقطیر است. 

 

💛 روش های جایگزین اسمز معکوس 💛 

 


دلایلی که هنوز تقطیر بهترین انتخاب برای شیرین سازی آب دریا 🌊 به خصوص در ایستگاه های قدرت می باشد به شرح زیر است:
- فرآیندهای تقطیر آب با کیفیت بالا تولید می کنند و به شوری آب دریا بستگی ندارند در صورتی که فرآیندهای غشایی کاملا به ذرات جامد حل شده و ترکیب آب دریا بستگی دارند و آب با کیفیت پایین تر تولید می کنند.
- انرژی مصرفی در واحدهای تقطیر آب دریا، حرارت ورودی به وسیله بخار سطح حرارتی پایین است که معمولا به ارزانی در ایستگاه های توان حرارت و در خروجی توربین های بخار قابل دسترس است.
- شیرین سازی به روش تقطیر نسبت به نوع غشایی کمتر به کیفیت آب دریا حساسیت دارند در حالی که پیش تصفیه آب دریا در مورد نوع غشایی حتما باید صورت گیرد.
- هزینه های عملیاتی و تعمیر و نگهداری با وجود یک نیروگاه حرارتی به طور عمومی برای تقطیر پایین تر از واحدهای غشایی است.

 

💛 روش های جایگزین اسمز معکوس 💛 

 

 

🌞 شیرین کردن آب با استفاده از روش تقطیر خورشیدی 🌞
برای اجرای روش های تقطیری بجز تقطیر با استفاده از انرژی خورشید، انرژی حرارتی به دست آمده از مواد سوختنی فسیلی استفاده می شود و بهای مواد سوختنی در هر یک از آن روش ها یکی از عوامل مهم و موثر در قیمت آبی است که تولید می شود. در حالی که انرژی خورشیدی به رایگان در اختیار ما قرار دارد و فقط جمع آوری آن خرج دارد. این روش در سال های آینده جایگاه بسیار خوبی خواهد داشت و آسیب زیست محیطی کمتری به نسبت تقطیر با سوخت های فسیلی دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

 پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  تصفیه آب در  اینستاگرم به آدرس water.purifier24  از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت و تصفیه آب ، برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

مدیر فروش  : 09175956589   
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4


 

مطلب قبلی 💜 تصفیه آب چیست 💜
مطلب بعدی ❤️ عوارض به موقع تعویض نکردن فیلتر ❤️
Print
1568 رتبه بندی این مطلب:
5.0