دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

چگونه آب را تصفیه کنیم؟

آب منبع اساسی برای تضمین حیات همه موجودات زنده روی کره زمین است. دسترسی به آب ، سرویس بهداشتی و بهداشت یک حق اساسی است و با این حال میلیاردها نفر در سراسر جهان روزانه با مشکلات عظیم دسترسی به ابتدایی ترین خدمات مبارزه می کنند.

 

اهمیت تصفیه آب


تصفیه آب فرآیندی است شامل انواع مختلف عملیات (فیزیکی، شیمیایی، فیزیکوشیمیایی و بیولوژیکی) که هدف آن حذف و/یا کاهش آلودگی یا ویژگی های نامطلوب آب است.

هدف از این فرآیند به دست آوردن آب با ویژگی های مناسب برای استفاده در نظر گرفته شده برای آن است. به همین دلیل است که  فرآیند تصفیه آب به عنوان تابعی از خواص آب عرضه شده و استفاده نهایی آن متفاوت است.

کمبود آب مشکلی است که بیش از 40 درصد از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار می دهد و پیش بینی می شود که این درصد تا حدودی به دلیل  گرم شدن کره زمین و بیابان زایی افزایش یابد. انسان عامل اصلی  آلودگی آب است  بیش از 80 درصد از  فاضلاب های  حاصل از فعالیت های انسانی بدون هیچ گونه تصفیه آب در رودخانه ها یا دریا ریخته می شود و آلودگی تولید می کند.

تصفیه آب


از آنجایی که انتخاب بهترین مدل تصفیه آب برای خرید و نصب کاملا تخصصی است، لطفا قبل از خرید با کارشناسان و مشاوران تصفیه آب در شیراز تماس بگیرید تا بتوانید انتخاب بهترین تصفیه آب را داشته باشید.

 

بهترین قیمت تصفیه آب

 

فرایند تصفیه آب

آب در چیزی که از نظر فنی به عنوان  DWTP یا کارخانه تصفیه آب آشامیدنی شناخته می شود، تصفیه می شود. این معمولاً به تأسیساتی مانند  کارخانه های تصفیه آب اشاره دارد .
فرآیند  تصفیه آب با توجه به ویژگی های طبیعی زمین متفاوت است. مثلا:
• اگر منبع آب روی سطح  (آب رودخانه یا دریاچه) باشد، تصفیه باید شامل فرآیند جداسازی اجزای خاصی از آب طبیعی و به دنبال آن رسوب ناخالصی ها، فیلتراسیون و ضدعفونی با کلر یا ازن باشد. .
•  اگر منبع آب حاوی نمک و/یا فلزات سنگین باشد، فرآیند حذف این نوع ناخالصی ها پیچیده تر و پرهزینه تر است. در مناطق ساحلی یا مناطقی که منابع آب کمیاب دارند، آب آشامیدنی را می توان با نمک زدایی به دست آورد که معمولاً شامل اسمز معکوس یا تقطیر می شود.

 

جهت تماس با مشاوران تصفیه آب در شیراز 0917595659
ادرس : شیراز بلوار سرباز - خیابان شهید اعتمادی - جنب بهزیستی

مطلب قبلی اهمیت تصفیه آب - آلودگی آب آشامیدنی
مطلب بعدی قیمت پکیج ایران رادیاتور
Print
617 رتبه بندی این مطلب:
5.0