دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

خرید بهترین دستگاه تصفیه آب

سلامتی انسان در درجه‌ی اول اهمیت است. آب یکی از نوشیدنی‌های مهم است که روزانه باید حدود هشت لیوان از آن مصرف شود.


دستگاه تصفیه آب


آلودگی آب می‎‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را سبب شود و مشکلات گوارشی ایجاد کند، به همین دلیل استفاده از انواع تصفیه‌کننده آب پیشنهاد می‌شود. آب شهری تصفیه شده است ولی گاهی اوقات نیاز به تصفیه‌ی دوباره دارد از این رو تصفیه‌کننده‌های خانگی بسیار مناسب و کارآمد هستند. 
تصفیه‌کننده‌های خانگی تمام آلاینده‌ها را از داخل آب حذف و آبی سالم و بسیار شفاف ایجاد می‌کنند. بسیاری از این آلاینده‌ها و ذرات ریز موجود در آب به دلیل عبور آب از لوله‌کشی‌های آب است. برخی از لوله‌کشی‌ها بسیار قدیمی و کهنه هستند و دیواره‌های آن‌ها تخریب شده است. ممکن است آلاینده‌های این لوله‌ها وارد آب شرب بشوند و سلامت انسان را تهدید کنند. 

 


بهترین دستگاه تصفیه آب

 


تصفیه‌کننده آب‌های خانگی از چند مرحله‌ی مختلف برای تصفیه و پاک‌سازی آب استفاده می‌کنند. مهم‌ترین و شایع‌ترین مراحل تصفیه آب در این دستگاه‌ها جداسازی املاح معلق ،کلر و آلودگی‌های نباتی و فیزیکی از آب است. آب حاصل از این مراحل بسیار شفاف و تمیز است و بدون هیچ نگرانی می‌توان از آن برای شرب و پخت‌وپز استفاده کرد. همچنین این دستگاه‌ها دارای فیلترهای قلیایی ساز و املاح معدنی جهت افزودن برخی از املاح به آب هستند. 
نوع فیلترهای آب تصفیه کن خانگی یا یکدیگر متفاوت هستند ولی به طور کلی مهم‌ترین‌ آن‌ها عبارت‌اند از: 
•    فیلتر کربن
•    فیلتر رسوب
•    فیلتر ممبران 
•    فیلتر فرابنفش
نصب دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی آب آسان است. به طور کلی آن‌ها را ازنظر نصب در سه گروه زیرسینکی، رومیزی و دیواری تقسیم‌بندی می‌کنند. دستگاه تصفیه‌کننده زیرسینکی برای مصارف خانگی بسیار مناسب است و در داخل کابینت قرار می‌گیرد و به دور از دید افراد است. 

 

 

 

انواع فیلتر تصفیه آب


تصفیه‌کننده‌های صنعتی ظرفیت پاک‌سازی آب در مقیاس‌های بزرگ را دارند. این دستگاه‌ها برای تصفیه آب شهرها و روستاها استفاده می‌شوند و توانایی جداسازی گل‌ولای و هرگونه آلودگی را از آب دارند. 

دستگاه‌های 6 مرحله ای مارک سی سی کا و یا هر برند دیگری از 6 فیلتر که پشت سر هم و به صورت متوالی بسته شده‌اند تشکیل شده است. این دستگاه در 6 مرحله آب را تصفیه می‌کند. در هر کدام از این مراحل یک فیلتر قرار دارد. فیلتری که مکانیزم خاصی دارد و برای هدف خاصی استفاده می‌شود. قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی cck هم با توجه به این مراحل و نوع فیلترها متغیر است
فیلتر پلی‌پروپیلن یا فیلتر رسوب: این فیلتر همانطور که از نام آن پیداست جلو رسوبات و لای و لجن موجود در آب را می‌گیرد. در حال حاضر در بسیاری از مناطق ایران آب زلال یافت نمی‌شود. جنوب کشور از این نظر در وضعیت بدی قرار دارد. تقریبا همه خانه‌ها فیلتر تصفیه آب دارند. مهم‌ترین فیلتر برای جلوگیری از رسوبات و لای و لجن همین فیلتر رسوب است. سیستم لوله‌کشی و آب‌رسانی شهری هم معیوب و قدیمی است و خوردگی فلزات وارد آب می‌شود که برای بدن بسیار خطرناک است. از این جهت استفاده از فیلتر رسوب از جنس پلی‌پروپیلن ضروری است. این فیلتر در مرحله‌ی اول نصب می‌شود.
فیلتر کربن گرانولی یا همان GAC: کربن گرانولی دو کار مهم انجام می‌دهد. اول اینکه چون کربنی است می‌تواند آلاینده‌های شیمیایی را جذب کند. دوم اینکه با جذب آلاینده‌های خاص مانند کلر و آفت‌کش‌ها مزه و طعم آب را هم استاندارد می‌کند. برخی مواقع آب مزه‌ی خاصی دارد که اصلا خوشایند نیست. یا بوی بسیار نامطبوعی دارد. از این جهت استفاده از این کربن می‌تواند خیال شما را از بابت آب شفاف و زلال و بدون طعم و بوی ناخوشایند راحت کند. این فیلتر در مرحله‌ی دوم دستگاه تصفیه آب cck نصب می‌شود.
فیلتر کربن بلاک CTO: این فیلتر معمولا از نوع کربن پودری است و مشابه کار GAC را انجام می‌دهد. با این تفاوت که چون المان‌های داخل آن پودری شکل هستند سطح تماس بیشتری با آلاینده‌ها دارند و می‌توانند آلاینده‌های بیشتری را حذف کنند. قسمت‌هایی از کلر در کربن گرانولی حذف می‌شود اما تصفیه کلی کلر در این مرحله و مرحله چهارم صورت می‌گیرد. فیلتر ممبران اسمز معکوس: شاید بتوان گفت مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش دستگاه تصفیه آب 6 مرحله‌ای سی سی کا همین است. این فیلتر که عمدتا از 13 لایه تشکیل می‌شود عملیات اسمز معکوس را انجام می‌دهد. داخل این فیلتر 13 لایه غشایی وجود دارد که سوراخ‌های بسیار ریز در مقیاس نانو روی آن وجود دارد. تنها چیزی که می‌تواند از داخل این فیلتر عبور کند مولکول‌های آب هستند.
موادی مانند نیترات که بسیار خطرناک هستند، فلزهای سنگین که باعث سرطان می‌شوند و بسیاری دیگر از نمک‌های محلول و غیرمحلول در آب به طور کامل از آب حذف می‌شوند. خروجی آب در فیلتر ممبران از نظر یونی کاملا تصفیه شده است.

 

 

تصفیه آب


فیلتر پست کربن یا کربن نهایی: در مرحله‌ی پنجم باز هم از یک فیلتر کربنی استفاده می‌شود. در این مرحله سایر مواد شیمیایی که از فیلتر ممبران می‌گذرند جذب کربن می‌شوند. برخی مواقع به دلیل فشار کم یا زیاد آب فیلترهای کربنی اولیه نمی‌توانند آب را به طور کامل تصفیه کنند. اما با این فیلتر تمام شک‌ها برطرف می‌شود و طعم و مزه‌ی آب کاملا استاندارد می‌شود.
فیلتر مینرال یا حفظ مواد معدنی: در مرحله‌ی ششم از فیلتر مینرال استفاده می‌شود. (البته ممکن است از سایر فیلترها هم استفاده شود که در پاراگراف بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.) فیلتر مینرال برای حفظ مواد معدنی ضروری و لازم برای بدن استفاده می‌شود. به طور مثال کلسیم و منیزیم دو عنصر اساسی برای سلامت پوست و استخوان و دندان هستند که از طریق آب آشامیدنی تامین می‌شوند. برخی دستگاه‌ها این املاح را هم تصفیه می‌کنند و خاصیت معدنی و مفید آب را می‌گیرند. 
مرحله‌ِ‌ی ششم و در مواردی مرحله‌ی پنجم ممکن است فیلترهای دیگری داشته باشد. اگر نیازی به فیلتر مینرال ندارید می‌توانید دستگاهی تهیه کنید که در مرحله‌ی ششم از فیلتر UV یا فرابنفش استفاده شده است. فیلتر فرابنفش می‌تواند انواع میکروب‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها را نابود کند. این فیلتر از یک لامپ جیوه‌ای تشکیل شده است.
در بعضی از دستگاه‌های تصفیه آب مارک سی سی کا از فیلتر قلیایی و یا فیلترهای چندکاره هم استفاده می‌شود که کارایی خاص خودشان را دارند. قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی cck هم با توجه به نوع فیلترها تغییر می‌کند.
فیلتر فرابنفش قیمت بیشتری نسبت به بقیه دارد. هر چند 3 الی 5 سال طول می‌کشد تا عمر آن به پایان برسد.
فیلتر رسوب هم که پای ثابت تمام دستگاه‌های آب تصفیه کن است ارزان‌تر از سایر فیلترهاست و هر 6 الی 8 ماه باید تعویض شود. بقیه فیلترها هم عمر مفیدی بین 1 تا 2 سال دارند.

 

پرفروش ترین تصفیه آب خانگی

 

جهت سفارس دستگاه 09175956589

آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

مطلب قبلی نمایندگی تصفیه آب سی سی کا-شیراز
مطلب بعدی نمایندگی فروش تصفیه آب خانگی-شیراز
Print
475 رتبه بندی این مطلب:
5.0