دات نت نیوک
انواع روشهای تصفیه آب
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

انواع روشهای تصفیه آب

انواع روشهای تصفیه آب

روش های مختلف تصفیه آب وجود دارد که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و هر روش دارای مزایا و کمبودهای خود است.

 

انواع روشهای تصفیه آب  


فیلتربرای کارهای اساسی در آب مانند رسوب و حذف کلر مناسب است ، اما در طولانی مدت اسمز معکوس بهترین گزینه است. درSchultz Soft Water ما روی واحدهای اسمز معکوس تمرکز می کنیم زیرا آنها به انرژی و زمان کمتری برایتهیه آب در مقابل تقطیر نیاز دارند.
هنگامی که اسمز معکوس در دسترس نباشد ، 4 روش تصفیه آب وجود دارد که می توانید از آنها برای سالم سازی آب خود براینوشیدن استفاده کنید.
*جوشیدن
جوشاندن آب ارزان ترین و ایمن ترین روش تصفیه آب است. منابع آب یا کانالهای توزیع ممکن است آب شما را ناامن جلوه دهند. بهعنوان مثال ، انگل ها و میکروب ها چیزهایی هستند که ممکن است شما با چشمان لخت نبینید ، اما اثرات آنها می تواند تهدید کنندهزندگی باشد.
در این روش ، آب تمیز را باید به جوش آورد و به مدت 1-3 دقیقه در آب نورد قرار داد. برای افرادی که در مناطق مرتفع زندگیمی کنند ، توصیه می شود آب خود را به مدت طولانی تر از آب جوشانده در ارتفاعات پایین بجوشانید. این امر به این دلیل است که آبدر ارتفاعات بالاتر در دماهای پایین تر جوش می یابد. آب جوش را باید قبل از نوشیدن پوشانده و بگذارید تا خنک شود. برای آبحاصل از چاه ها ، قبل از تصفیه آب تمیز برای استفاده ، آنرا برای ترکیبات بگذارید.
*تصفیه
تصفیه یکی از راههای مؤثر برای تصفیه آب است و در هنگام استفاده از فیلترهای چندرسانه ای مناسب ، در ریختن آب ترکیبات موثراست. در این روش از فرآیندهای شیمیایی و فیزیکی برای تصفیه آب و ایمن سازی آن برای مصرف انسان استفاده می شود. تصفیه همترکیبات بزرگ و هم آلاینده های کوچک و خطرناک که باعث بیماری با یک فرآیند فیلتراسیون ساده و سریع می شوند را از بین می برد.. از آنجا که تصفیه همه نمک های معدنی را تخلیه نمی کند ، آب تصفیه شده نسبت به آب تصفیه شده با روش های دیگر سالم تراست. این یکی از روشهای مؤثر تصفیه آب است که از فرآیند جذب شیمیایی استفاده می کند و به طور مؤثر ترکیبات ناخواسته را ازآب خارج می کند.
در مقایسه با اسمز معکوس ، وقتی فیلتراسیون از بین می رود که از نظر انتخابی ترکیبات مولکولی بسیار کمتری مانند کلر و سموم دفعآفات شود ، تصفیه مؤثر است. عامل دیگری که باعث می شود فیلتراسیون کم هزینه تر شود این است که به مقدار زیادی از انرژیمورد نیاز در تقطیر و اسمز معکوس احتیاج ندارد. این یک روش اقتصادی تصفیه آب است زیرا در هنگام تصفیه آب کمی از دست میرود.

 

 

انواع روشهای تصفیه آب  


*تقطیر
تقطیر یک روش تصفیه آب است که از گرما برای جمع آوری آب خالص به صورت بخار استفاده می کند. این روش با این واقعیتعلمی مؤثر است که آب از نقطه جوش پایینتری نسبت به سایر آلاینده ها و عناصر ایجاد کننده بیماری که در آب یافت می شود ،برخوردار است. آب تا رسیدن به نقطه جوش خود در معرض منبع گرما قرار می گیرد. سپس در نقطه جوش مانده تا بخار شود. اینبخار برای خنک شدن به یک کندانسور هدایت می شود. پس از خنک شدن ، بخار به آب مایع تبدیل می شود که برای نوشیدن تمیز و بیخطر است. سایر مواد که دارای نقطه جوش بالاتری هستند به عنوان رسوبات داخل ظرف باقی مانده اند.این روش در از بین بردن باکتریها ، میکروبها ، نمکها و سایر فلزات سنگین مانند سرب ، جیوه و آرسنیک مؤثر است. تقطیر برایافرادی که به آب خام و تصفیه نشده دسترسی دارند ایده آل است. این روش هم مزایا و هم مضراتی دارد. یک نقطه ضعف قابل توجهاین است که این روند آهسته تصفیه آب است. علاوه بر این ، به کارآیی یک منبع گرما نیاز دارد. اگرچه منابع انرژی ارزان تولید می
شود ، تقطیر همچنان فرآیندی پرهزینه برای تصفیه آب است. این تنها در هنگام تصفیه مقادیر کمی از آب ایده آل (موثر و کم هزینهترین) است (برای تصفیه مقیاس بزرگ ، تجاری یا صنعتی ایده آل نیست).
*کلرزنی
کلر یک ماده شیمیایی قدرتمند است که سالهاست در تصفیه آب برای مصرف منزل استفاده می شود. کلر یک روش مؤثر در تصفیه آباست که میکروب ها ، انگل ها و سایر ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری را که در آب یا شیر آب یافت می شود از بین می برد. آب رامی توان با استفاده از قرص کلر یا کلر مایع تصفیه کرد. به عنوان یک محصول تصفیه آب خارج از قفسه ، کلر ارزان و موثر است. بااین حال ، هنگام استفاده از مایع کلر و یا قرص ها برای درمان آب آشامیدنی باید احتیاط کرد. به عنوان مثال ، افرادی که از مشکلاتتیروئید رنج می برند قبل از استفاده از این محصول باید با پزشک پزشکی صحبت کنند. هنگام استفاده از قرص های کلر ، مهم است کهآنها را در آب گرم مصرف کنید ، زیرا آنها به خوبی در آب با درجه حرارت 21 درجه سانتیگراد یا بالاتر حل می شوند. قرص هایکلر تمام باکتری های موجود در آب را تمیز و بی خطر می کشند.
اگر به دنبال بهترین راه های تصفیه آب خود هستید ، Schultz Soft Water بهترین منبع توصیه شما در موردبهترین روش های تصفیه آب و راه حل های سفارشی برای نیازهای تصفیه آب شما است. اسمز معکوس بهترین گزینه است ، در حالیکه فیلتر برای کارهای اساسی آب مانند رسوب و حذف کلر مناسب است. اسمز معکوس طیف بیشتری از حذف آلاینده را در بر میگیرد.

 

انواع روشهای تصفیه آب 


برای اطلاع از بهترین راه حل های تصفیه آب با  کارشناسان مجرب تصفیه آب یزد تهویه تماس بگیرید ما به دستیابی به سلامتی برایشما و خانواده کمک خواهیم کرد.

 

گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

 

کارشناس فروش  :09175956589

آدرس: شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4

مطلب قبلی فواید آب آشامیدنی سالم
مطلب بعدی چرا باید آب تصفیه شده استفاده کنیم
Print
2752 رتبه بندی این مطلب:
5.0