دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

❤️ چه چیزهایی باعث آلودگی آب می‌شود ❤️

چه چیزی باعث آلودگی آب می‌شود

آب یک حلال آسان است و باعث می شود اکثر آلاینده ها به راحتی در آن حل شوند و آن را آلوده کنند. اساسی ترین اثر آلودگی آب به طور مستقیم توسط ارگانیسم ها و پوشش گیاهی موجود در آب از جمله دوزیستان رنج می برد. از نظر انسانی ، روزانه چندین نفر به دلیل مصرف آب آلوده جان خود را از دست می دهند.

 

💧 چه چیزی باعث آلودگی آب می‌شود؟ 💧


طبق گزارش اکونومیست (مورخ 2008) هر روز بیش از 1000 کودک در اثر بیماری اسهال در هند جان خود را از دست می دهند و این تعداد در 5 سال گذشته فقط نگران کننده است. آب توسط هر دو فعالیت طبیعی و انسانی ساخته شده است. فوران های آتشفشانی ، زمین لرزه ها ، سونامی ها و غیره شناخته شده است که آب را تغییر داده و آن را آلوده می کند ، همچنین بر اکوسیستم های موجود در زیر آب تأثیر می گذارد .


علل مختلف آلودگی آب چیست ؟

 

💧 ضایعات صنعتی 💧
صنایع مقدار زیادی زباله تولید می کنند که حاوی مواد شیمیایی سمی و آلاینده ها هستند که می توانند باعث آلودگی هوا و آسیب به ما و محیط زیست ما شوند. آنها حاوی آلاینده هایی مانند سرب ، جیوه ، گوگرد ، آزبست ، نیترات و بسیاری از مواد شیمیایی مضر دیگر هستند.
بسیاری از صنایع از سیستم مدیریت پسماند مناسب برخوردار نیستند و زباله ها را در آب شیرین که به رودخانه ها ، کانال ها و بعداً به دریا می رود تخلیه می کنند . مواد شیمیایی سمی این قابلیت را دارند که رنگ آب را تغییر دهند ، تعداد مواد معدنی را نیز افزایش دهند ، همچنین به عنوان اتروفیکاسیون شناخته می شوند ، دمای آب را تغییر داده و خطرات جدی برای موجودات آب ایجاد می کنند.


💧 فاضلاب 💧
فاضلاب و پساب است که توسط هر خانوار تولید شیمی درمانی شده و به دریا با آب شیرین را منتشر کرد. آب فاضلاب حامل باکتری ها و مواد شیمیایی مضر است که می تواند باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی شود. پاتوژن ها به عنوان یک آلاینده رایج در آب شناخته می شوند. فاضلاب شهرها دارای چندین بیماری زا و در نتیجه بیماری ها هستند.میکروارگانیسم های موجود در آب به عنوان برخی از بیماری های بسیار کشنده شناخته می شوند و به عنوان موجودی برای سایر موجودات که به عنوان حامل عمل می کنند ، می شوند. این حامل ها از طریق اشکال مختلف تماس با فرد به این بیماری ها مبتلا می شوند. نمونه بارز این روند مالاریا است.


💧 فعالیت های معدن 💧
استخراج معدن فرایند خرد کردن سنگ و استخراج زغال سنگ و سایر مواد معدنی از زیر زمین است. این عناصر وقتی به صورت خام استخراج می شوند حاوی مواد شیمیایی مضر هستند و می توانند تعداد عناصر سمی را هنگام مخلوط شدن با آب افزایش دهند که ممکن است منجر به مشکلات سلامتی شود. فعالیت های معدن مقدار زیادی ضایعات فلزی و سولفیدهای سنگی را که از نظر آب مضر هستند ، منتشر می کنند.


💧 دامپینگ دریایی 💧
زباله تولید شده توسط هر خانوار در قالب کاغذ، آلومینیوم، لاستیک، شیشه، پلاستیک، مواد غذایی جمع آوری شده و سپرده به دریا در برخی از کشورها. این موارد از 2 هفته تا 200 سال طول می کشد تا تجزیه شود. وقتی چنین مواردی وارد دریا می شوند ، آنها نه تنها باعث آلودگی آب می شوند بلکه به حیوانات موجود در دریا نیز آسیب می رسانند.

 

 

تصفیه آب

 

 

چه چیزی باعث آلودگی آب آشامیدنی می‌شود؟


💧 نشت روغن تصادفي 💧
از آنجا که مقدار زیادی روغن وارد دریا می شود و با آب حل نمی شود ، نشت نفت نگرانی بزرگی را ایجاد می کند. بدین ترتیب مشکل حیات وحش دریایی محلی  مانند ماهی ، پرندگان و دریانوردان دریایی به وجود می آید. به عنوان مثال: کشتی حامل مقدار زیادی روغن در صورت تصادف با روغن می تواند ریخته شود و بسته به مقدار نشت روغن ، اندازه اقیانوس ، سمیت آلاینده می تواند به گونه های مختلف اقیانوس آسیب وارد کند .


💧 سوزاندن سوخت های فسیلی 💧
سوختهای فسیلی مانند زغال سنگ و روغن هنگام سوختن مقدار قابل توجهی خاکستر در جو ایجاد می کنند. ذرات حاوی مواد شیمیایی سمی در هنگام مخلوط شدن با بخار آب باعث باران اسیدی می شوند . همچنین ، دی اکسید کربن از سوختن سوخت های فسیلی آزاد می شود که منجر به گرم شدن کره زمین می شود .


💧 کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات 💧
کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات توسط کشاورزان برای محافظت از محصولات زراعی از حشرات و باکتریها استفاده می شوند. آنها برای رشد گیاه مفید هستند. با این حال ، هنگامی که این مواد شیمیایی با آب مخلوط می شوند ، برای گیاهان و حیوانات مضر هستند. همچنین ، هنگام باران باران ، مواد شیمیایی با آب باران مخلوط می شوند و به رودخانه ها و کانال ها می روند که خسارات جدی برای آبزیان به همراه دارد.

 

 

گروه تاسيساتي ژابیز آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي

 

*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي

* نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک

*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب

* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

 

براي کسب اطلاعات بيشتر با کارشناسان ما تماس بگيريد 

 پيشنهاد مي‌کنيم با فالو کردن پيج  تصفيه آب در  اينستاگرام به آدرسwater.purifier24  از جديدترين رويدادها، پيشنهادات و برنامه‌هاي برند ما مطلع گرديد.

شرکت تاسيساتي ژابيز با داشتن سالها تجربه در زمينه فروش ، تعميرات ، سرويس دهي ، خدمات رساني انواع تجهيزات سرمايشي و گرمايشي ، پکيج رادياتور در برند هاي ايراني و خارجي , کولر گازي اسپليت , تصفيه آب براي مشتريان خود با بهترين قيمت آماده خدمت رساني در اسرع وقت به شما مي باشند.

ارائه مشاوره رايگان فني، فروش با پايين ترين قيمت بازار و نصب سريع و تعمير با بهترين کيفيت ممکن به مشتريان عزيز و کسب رضايت شما، آرمان گروه خدماتي ژابيز مي باشد.

 

مدير فروش: 09175956589   
آدرس : شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزيستي ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 

مطلب قبلی حفاظت از منابع آب
مطلب بعدی مزایای آب تصفیه شده چیست
Print
4462 رتبه بندی این مطلب:
3.4