دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

❤️ سیستم اسمز معکوس در تصفیه آب ❤️

سیستم اسمز معکوس در تصفیه آب

سیستم های اسمز معکوس چگونه کار می‌کنند و چه کاری انجام می دهند:
یکی از بهترین روش‌های تصفیه آب که یک روش نوین محسوب می‌گردد، روش اسمز معکوس (RO) نام دارد. 
اگر به دنبال تصفیه آب برای آشامیدن در منزل یا محل کار خود هستید تصفیه اسمز معکوس (RO) یکی از محبوب ترین و بهترین روش های تصفیه آب در دسترس است.
اسمز معکوس که معمولا با RO شناخته می‌شود، فرآیندی است که آب تحت فشار از یک غشای نیمه تراوا به منظور تصفیه‌، عبور داده می‌شود. 


در سراسر دنیا میلیون ها خانواده و شرکت از اسمز معکوس استفاده می‌کنند، و علت آن این است که:
1.    آب را خوشمزه و گوارا میکند.
2.    هم بهداشتی و هم سالم است.
3.    بصورت اتوماتیک کار میکند.
4.    و بخاطر قیمت مناسبی که سیستم های RO دارند.

 

اسمز معکوس چیست؟
یک فرایند فیزیکی است که می توان از محلولی (حلال + ناخالصی) به کمک یک غشاء نیمه تراوا، حلال تقریبا خالص تهیه کرد.


پدیده اسمز معکوس چیست؟
اگر بخواهیم که به عنوان مثال آب خالص را از آب نمک بیرون بیاوریم ، لازم است یک نیرو یا فشاری در ستون آب حاوی نمک وارد شود تا آب را به جهت معکوس حرکت دهد و مولکول‌های آب از طریق غشاهای نیمه تراوا به داخل محفظه آب شیرین جریان یابد. این اساس را فرآیند اسمز معکوس می نامند. 


اسمز معکوس چه چیزهایی را از داخل آب حذف می‌کند ؟
اسمز معکوس می تواند  نمک‌های محلول (یون‌ها) ، کلوئیدها ، مواد آلی ،  ذرات موجود در آب ، باکتری و پیروژن‌ها را از آب حذف کند. به احتمال زیاد آلاینده هایی که دارای وزن مولکولی بیش از Da180 می باشند ، توسط یک سیستم RO  که به درستی عمل می‌کند، ممانعت پیدا می کنند. و همچنین برای آلاینده‌های با بار یونی بزرگ‌تر، امکان عبور از غشای اسمز معکوس (RO) کمتر است.
گازهایی مانند CO2 یا O2 را غشای اسمز معکوس (RO) نمی تواند حذف ‌کند. این گازها وزن مولکولی بسیار کمی دارند.
آب خنثی است، و این به این معنی است که مجموع  بار کاتیون‌ها برابر با مجموع بار آنیون‌هاست. در غشای معکوس(RO)  نیز به طور مشابه به ازای هر کاتیونی که از غشا عبور می‌کند، یک آنیون  به صورت معادل باید عبور کند. نفوذ از لحاظ الکتریکی خنثی می باشد و یک تعادل باری وجود خواهد داشت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید. 

 پیشنهاد می‌کنیم با فالو کردن پیج  تصفیه آب در اینستاگرام به آدرسwater.purifier24 از جدیدترین رویدادها، پیشنهادات و برنامه‌های برند ما مطلع گردید.

شرکت تاسیساتی ژابیز با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت و تصفیه آب ، برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی ژابیز می باشد.

مدیر فروش: 09175956589   
آدرس: شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4


 

مطلب قبلی ❤️بهترین دستگاه تصفیه آب ❤️
مطلب بعدی ❤️ مشخصات تصفیه آب سوپر کریستال ❤️
Print
1485 رتبه بندی این مطلب:
5.0