دات نت نیوک
هدف اصلی از تصفیه آب چیست
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

هدف اصلی از تصفیه آب چیست

هدف اصلی از تصفیه آب چیست

هدف اصلی از تصفیه آب چیست  

 

هدف اصلی تصفیه آب عبارت است از تولید آب سالم و گوارایی که حافظ بهداشت عمومی و مطابق با استانداردهای جدید کیفیت آب باشد.هدف اصلی تصفیه آب در شبکه های عمومی یا خصوصی این است که آب تصفیه شده با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.رسیدن به چنین اهدافی مستلزم زنجیره ای از فعالیت های مجزا است.

 

این فعالیت ها شامل:
۱– حفاظت و مدیریت حوزه آبریز و سیستم انتقال
۲- تصفیه مؤثر آب
۳- مدیریت سیستم توزیع آب با کیفیت آب مطمئن در نقطه مصرف می باشد.
ترکیبات متداولی که در آب های سطحی و زیرزمینی نیاز به حذف،غیر فعال سازی یا تغییر دارند.سطوح ویژه ی حذف یا غیرفعال سازی ترکیبات مختلف به وسیله ی مقررات بین المللی یا منطقه ای تعیین می گردد.به هر حال،با پیشرفت روزافزون توانایی اندازه گیری مقادیر جزئی آلاینده ها در آب و گسترش دانش ما از اثرات این ترکیبات بر سلامتی،قوانین کیفیت آب بسیار پیچیده تر شده است.در نتیجه مهندسین تصفیه آب لازم است با چگونگی گسترش استانداردها،استانداردهای کاربردی روزمره،و تغییرات قانونی مورد انتظار در آینده آشنا شوند و آن ها را در راستای اطمینان مصرف کنندگان از کیفیت آب به منظور طراحی و بهره برداری از تأسیسات تصفیه منطبق با قوانین حال و آینده مورد توجه قرار دهند.

 

هدف اصلی از تصفیه آب چیست


هدف از تصفیه آب حذف آلاینده ها و ارتقاء کیفیت آن است و مهمترین پارامتر تعیین کننده کیفیت کدورت می باشد .کدورت در آب عموما توسط مواد معلقی مثل خاک وگل ولای ، مواد آلی و معدنی ریز ، ترکیبات آلی رنگی محلول و پلانکتونها و سایر میکرواورگانیسم ها ایجاد می شود .
کدورت آب را با کدورت سنج که میزان پراکندگی و جذب نور حاصل از منبع نوری حین عبور از محلول را اندازه می گیرد و با واحد NTU گزارش می کند ، می سنجند .
کدورت آب تصفیه شده بعنوان یک پارامتر مهم در تعیین کیفیت آب در کلیه تصفیه خانه ها اندازه گیری می شود ، اما در سال های اخیر علاوه بر کدورت ، شمارش ذرات نیز به عنوان یک پارامتر کیفی آب در کنار کدورت مطرح گردیده است .


فرایندهایی که در تصفیه آب وجود دارد عبارتند از :

۱-فرآیند انعقاد ولخته سازی

۲-فرآیند جذب سطحی

۳-فرآیند غشایی

۴-فرآیند تبادل یونی

۵-فرآیند اکسیداسیون شیمیایی

۶-فرآیند بیولوژیکی
7-فرآیند انعقاد و لخته سازی


یکی از فرآیندهایی که در تصفیه آب صورت می گیرد فرآیندی به نام انعقاد و لخته سازی می باشد که این فرآیند برای حذف ذرات کلوئیدی می باشد که ذرات کلوئیدی باعث بوجود آمدن کدورت در آب میشوند.
یکی از بهترین روشهای راهبری صحیح تصفیه خانه و خصوصا فرآیند اختلاط و انعقاد ، مدیریت تزریق مواد شیمیایی است . مدیریت تزریق منعقدکننده ها یک مسئله جهانی است که معیاری برای رسیدن به کدورت کم در هر تصفیه خانه می باشد و شامل تعیین نوع مواد شیمیایی ، میزان تزریق ، روش کاربرد مواد و… می باشد .
کمک منعقد کننده ها به ورودی یا همزمان با منعقد کننده برای بهبود لخته ها ؛ اضافه میشود.کمک منعقد کننده ها از طریق تشکیل سریعتر لخته ها ، فرآیند ته نشینی را ( که ته نشینی مواد بر اساس دو مکانیزم ۱-قطر مواد ۲-سبک و سنگین بودن مواد انجام می شود )تسریع و بارگذاری کدورت روی فیلترها ( که در اغلب تصفیه خانه های آب از فیلتر شنی ثقلی استفاده میشود که در کاربردهای تجاری میتوان از مواد منعقدکننده به همراه فیلترهای تحت فشار نیز استفاده نمود .) را کاهش میدهد و به تبع آن افزایش سیکل راهبری فیلترها را سبب می شود .
کمک منعقد کننده ها شامل ۱- اکسید کننده ۲- عوامل جاذب و سنگین کننده ۳- سیلیکا فعال ۴- پلی الکترولیت ؛ که انواع پلی الکترولیت سه نوع می باشند یعنی کاتیونی و آنیونی و غیریونی ویکی از کاربردهایی که پلی الکترولیتها دارند این است که حالت پل سازی دارد.
*اکسید کننده : زمانی که مواد آلی محلول در آب وجود داشته باشد و باعث کدورت و کدر شدن آب شود از اکسیدان استفاده می شود ، مانند کلر و دی اکسید کلر ، منگنات پتاسیم و ازن .


گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

کارشناس فروش نعمتي :09175956589

آدرس:شعبه 1- شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4
شعبه 2- شیراز بلوار صنایع بعد از شهرک آرین به سمت گلستان روبروی شیمی گیاه بعد از کوچه دکتر حسابی نبش کوچه28/1


 

مطلب قبلی تعمیر و راه اندازی دستگاه تصفیه آب خانگی
مطلب بعدی تصفیه آب به روش سیستم تبادل یونی
Print
3887 رتبه بندی این مطلب:
3.3