دات نت نیوک
نمایندگی تصفیه آب شیراز
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

نمایندگی تصفیه آب شیراز

 

تصفیه آب در شیراز


تصفیه آب برای مصرف بشر دارای سابقه‌ای بسیار طولانی و قدیمی است. تاریخ تصفیه آب به دو هزار سال پیش از میلاد مسیح می‌رسد.
این مراحل تصفیه‌ای شامل جوشاندن و صاف کردن آب آشامیدنی بوده است. سیفون‌های فتیله‌ای که آب را از ظرفی به ظرف دیگر منتقل می‌نمایند، ناخالصی‌های معلق در فرایند را می‌گیرند. این عملیات در نقاشی‌های مصریان قرن ۱۳ قبل از میلاد مسیح نشان داده شده است. در کتاب‌های رومیان و یونانیان نیز به این موضوع اشاره شده است.

این حقیقت که تصفیه آب در اسناد پزشکی زمان‌های قدیم دیده می‌شود بیان‌گر آن است که بین پاکیزگی آب و سلامتی بشر ارتباطی مشاهده شده است. سقراط که پدر پزشکی بزرگی شناخته می‌شود می‌گوید: هرکس که می‌خواهد به نحوی شایسته در پزشکی به بررسی و تحقیق بپردازد باید آب مورد مصرف ساکنین یک ناحیه را مورد توجه قرار دهد زیرا آب در سلامت انسان‌ها نقش بسزاییدارد.تا حدود صد سال نخست میلادی هیچ نشانه‌ای بر وجودتصفیه‌ای بر روی آب مصرفی جامعه وجود نداشت.برخی از آبراه‌های رومیان به حوضچه‌هائی متصل می‌شد که در آنها عمل ته‌نشینی آب صورت می‌گرفت و مجهز به آبگیرشنی بود.

این آبراه‌ها دارای تعدادی شیر بودند که برای مصرف عمومی توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گرفتند. در شهر ونیز که بر روی جزیره‌ای بدون منبع آب شیرین قرار گرفته است، آب حاصل از بارندگی از طریق حیاط‌ها و بام‌ها که متصل به آب‌انبارهای بزرگ بودند سرازیر می‌شد و در مسیر حرکت خود از فیلترهای شنی عبور می‌کرد.

 

نمایندگی تصفیه آب شیراز

 

مشاور فروش :  09175956589    

دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی
 

مطلب قبلی کيفيت آب آشاميدني براي دام و طيور
مطلب بعدی تاریخچه تصفیه آب
Print
2069 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه