دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

مراحل تصفيه آب خانگی

مراحل تصفيه آب و كارايي آنها

 


متاسفانه به دلیل تبلیغات نادرست بسیاری از وارد کنندگان غیر متخصص و ناآگاه دستگاههای تصفیه آب، یکی از ملاکهای تصمیم گیری مشتریان، تعداد مراحل تصفیه آب می باشد. باید بدانید که تعداد مرحله استاندارد برای دستگاه تصفیه آب خانگی با فناوری اسمز معکوس، ۵ مرحله می باشد:
1- دو مرحله فیلتر الیافی جهت حذف مواد معلق نظیر گل و لای، شن و ماسه و زنگ لوله ها
2-  یک مرحله فیلتر کربن جهت حذف کلر، گازهای شیمیایی و بوی نامطبوع آب
3- یک مرحله اسمز معکوس (RO) جهت حذف ناخالصی ها و سموم محلول در آب
4- یک مرحله فیلتر کربن نهایی جهت حذف بوی احتمالی ناشی از ماندگی آب در منبع دستگاه
تعداد مراحل تصفیه بیشتر، نه تنها غیر ضروری است بلکه ممکن است باعث تهدید سلامتی شما نیز بشود. بعنوان مثال برخی از دستگاههای تصفیه آب غیر استاندارد، با اضافه کردن یک فیلتر کذایی بعنوان مرحله ششم، ادعا می کنند که املاح معدنی مفید به آب اضافه می کنند. متاسفانه در ساختار این فیلترها، سنگ های غیر بهداشتی استفاده می شود که نه تنها هیچگونه هویت علمی و بهداشتی ندارند، بلکه محل مناسبی جهت رشد میکروبها و باکتری ها هستند.
دقت کنید که هیچ یک از مراحل تصفیه آب نباید چیزی به آب اضافه کنند بلکه کلیه مراحل تصفیه آب می بایست مانند یک صافی، مواد و ناخالصی های موجود را از آب جدا کنند. 

 

نمایندگی تصفیه آب خانگی

 


5- جنس فيلترهاي كربن
نقش فيلترهاي كربن در تصفيه آب، حذف كلر، گازهاي شيميايي محلول در آب، طعم و بوي نامناسب آب مي باشد. كربن به كار رفته در تصفيه آب مي بايست منشا گياهي داشته باشد تا مناسب براي مصارف خوراكي باشد. در دستگاههاي استاندارد و بهداشتي، اين كربن از گياهاني نظير پوست ميوه نارگيل (Coconut Shell) و يا چوب بامبو به دست مي آيد. در نتيجه عاري از هرگونه ناخالصي و فلزات سنگين است. اين در حالي است كه كربن به كار رفته در دستگاههاي نامرغوب و غير بهداشتي ممكن است از جنس زغالسنگ باشد. زغالسنگ از آنجا كه ماهيت معدني دارد،‌سرشار از فلزات سنگين است كه براي بدن به شدت زيان آور است.


مشاور فروش :  09175956589    
دفتر  فروش   : 07183830672

دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی

 

مطلب قبلی پارامترهای اصلی در تصفیه آب
مطلب بعدی انواع اتصالات تصفیه آّ خانگی
Print
2146 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه