دات نت نیوک
قطعات سیستم اسمز معکوس
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

قطعات سیستم اسمز معکوس

قطعات سیستم اسمز معکوس

قطعات سیستم اسمز معکوس 


سیستم اسمز معکوس ، مانند بسیاری از اختراعات انقلابی دیگر، از طریق مطالعه دقیق یکی از سیستم های تصفیه باور نکردنی طبیعت طراحی شده است. آب شور با عبور از یک دیواره طبیعی مانند غشای زمین ، به آب شیرین تبدیل می شود .
سیستم اسمز معکوس از این اصل استفاده می کند تا آب آلوده و سمی را به آب آشامیدنی تمیز و تازه و بدون هیچگونه مزه و بوی بد تبدیل کند. اما چه بخش هایی در این فرایند ساده اما مؤثر نقش دارند؟ برای تصفیه آب نیاز بیشتری نسبت به آنچه در زمین یافت می شود وجود دارد ، اما از همان فرآیند استفاده می کند و چند ثانیه طول می کشد تا آب خالص تولید شود

قطعات سیستم RO 
1) شیر ورودی
ابتدا یک شیر ورودی بین منبع اصلی آب و سیستم اسمز معکوس قرار می گیرد تا مایعات از طریق خطوط تأمین وارد سیستم شوند. این جایی است که مرحله اول فرآیند اسمز معکوس در تهیه آب کثیف صورت می گیرد. این یک عنصر ساده اما بسیار مهم سیستم است. شیر به مخزن اصلی آب وصل شده و فقط در صورت انتقال آب از مخزن  در آب می گذرد.


 2)شیر جلوگیری از برگشت جریان
دریچه ورودی ظریف به طور خاص با تمرکز بر اجازه دادن آب در زمان مناسب طراحی شده است. از آنجا که سیستم تحت فشار قرار می گیرد ، اگر قبل از ورود آب به سیستم تنها شیر باشد ، می توان به جریان برگشتی آسیب وارد کرد ، که می تواند دریچه را شکسته و فشار سیستم را کاهش دهد.
بنابراین ، دارای دریچه جداگانه ای است که صرفاً اجازه می دهد تا از آب خارج شود تا از برگشت جریان سیستم تحت فشار جلوگیری کند. این شیر آب (check check) نامیده می شود و تضمین می کند که آب می تواند آزادانه در سیستم جریان یابد اما از سیستم عقب نماند.
3) پیش فیلتر
هنگامی که آب از طریق دو دریچه اول یا بعضاً بین دریچه ها عبور می کند ، در سیستم اسمز معکوس از اولین فیلتر اولیه عبور می کند.
این مرحله از قبل از فیلتر سیستم در طیف های مختلفی قرار می گیرد ، اما هدف اصلی آن از بین بردن آلاینده های بزرگ مانند ماسه و رقیق شدن از مایع قبل از ادامه از طریق دنباله فیلتر است. این تضمین می کند که آب قبل از رسیدن به فیلتر غشایی اصلی ذرات بزرگی در آن وجود ندارد.
(4 غشای اسمز معکوس
هنگامی که آب آلودگی های آشکاری مانند ماسه و خاک را از بین برد ، به فیلتر اصلی موسوم به غشای اسمز معکوس ادامه می یابد. این غشاء کار اصلی را در از بین بردن همه چیزهایی که باعث می شود آب برای نوشیدن ناامن باشد ، انجام می دهد.

پیش فیلتر باعث می شود آب از چشم غیر مسلح تمیز به نظر برسد ، اما برای از بین بردن هرگونه آلودگی میکروسکوپی ، همراه با آلاینده های مایع ، به سیستم فیلتر عمیق تر نیاز دارد.
غشاهای اسمز معکوس مختلفی وجود دارد که برای سیستم های مختلف استفاده می شود. برخی مواد مضر از جمله کلر را از بین می برند و برخی دیگر کلر را در آب نگه می دارند و سایر موارد را از بین می برند. هر دو سیستم آب را کاملاً تمیز می کنند تا نوشیدن آن بی خطر باشد.
5) تخلیه کنید
تمام ناخالصی های برداشت شده از طریق این غشاء سپس از خط تخلیه متصل به لوله زباله بیرون می آیند. این یک خط باز است که آب را تمیز می کند که معمولاً بدون پیشگیری از آن فرار می کند.


6 )محدود کننده جریان و پمپ
بلافاصله پس از غشاء ، در خط تخلیه یك محدود كننده جریان وجود دارد ، بنابراین آب اضافی به دلیل عدم مقاومت مجبور نمی شود كه سیستم تحت فشار را مجبور به تخلیه آب كند.بسته به فشار ورودی از منبع آب ، سیستم همچنین به نگهدارنده جریان یا پمپ جریان نیاز دارد تا فشار را در حد صحیح نگه داشته و از صاف بودن آن اطمینان حاصل کند. حداقل فشار آب بدین معنی است که فشار زیادی در مخزن وارد نخواهد شد و متعاقباً آب از شیر آب خارج نمی شود. فشار بیش از حد آب می تواند بر خلوص آب تأثیر بگذارد.

 

7) مخزن ذخیره سازی
اکنون آب تمیز است و به مخزنی ارسال می شود که آن را تحت فشار نگه می دارد تا زمانی که شیر آب باز شود. مخزن دارای دو مثانه در داخل آن است که آب را تحت فشار قرار می دهد و در صورت نیاز امکان ورود و خروج آن را فراهم می کند. همیشه فشار در مخزن وجود دارد ، و آب آن را تنها تا حدود دو سوم فشار ورودی آب پر می کند.
در قسمت زیر مخزن مثانه پر شده از هوای تحت فشار قرار دارد و در قسمت بالا یک مثانه آب بوتیل قرار دارد ، یک ماده ضخیم شبیه به روکش داخلی یک غذای فولادی است. با باز شدن شیر آب ، فشار هوا آب را بیرون می کشد و جریان پایداری به شما می دهد. در همان زمان ، شیر ورودی باز می شود تا آب بیشتری در آن وارد شود ، که فشار مداوم را مجبور می کند تا آب را خارج کند.


8) فیلتر نهایی
در این مرحله ، آب برای نوشیدن بی خطر است و می تواند بلافاصله از مخزن به داخل فنجان شما ادامه یابد ، اما گاهی اوقات مایع با طعم و بوی نامطبوع باقی می ماند. شما می توانید با خیال راحت آن را بنوشید ، اما تجربه ممکن است چندان خوب نباشد. بنابراین آب از یک فیلتر آخر عبور می کند ، که تصفیه نهایی را به مایع می دهد ، بنابراین مانند آب شیرین از یک جریان بیرون می آید.

این فیلتر کربنی است که هر نوع چشایی و بویایی باقیمانده در آب را از آن خارج می کند و این باعث می شود که طعم و بوی طبیعی آب احیا شود.
9 )شیر آب
در انتهای خط ، شیر آب است که در آن شما یا یک دستگاه کنترل مستقیم بر روی آبرسانی دارید. چرخاندن یک شیر آب تنها کل سیستم را فعال می کند و هر چقدر آب کثیف باشد ، آب تمیز و تمیز را از شیر آب از هر منبع آب خارج می کند.

 

قطعات سیستم اسمز معکوس

 

گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

کارشناس فروش نعمتي :09175956589

آدرس:شعبه 1- شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4
شعبه 2- شیراز بلوار صنایع بعد از شهرک آرین به سمت گلستان روبروی شیمی گیاه بعد از کوچه دکتر حسابی نبش کوچه28/1


 

مطلب قبلی آب آلوده ، عامل اصلی ابتلا به بیماری وبا
مطلب بعدی تعمیر سیستم تصفیه آب
Print
2596 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه