دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

فرآیند اولترافیلتراسیون UF تصفیه آب


آشنایی با فرآیند اولترافیلتراسیون UF

 


اولترافیلتراسیون آب یک تعریف ساده دارد: پدیده‌ای که در آن مواد و ذرات جامد از مایع جدا می‌شوند. می‌دانید که اندازه‌ی مولکول‌های جامد بسیار بزرگتر از مایعات است و با توجه به این اختلاف اندازه‌های فیلتر UF می‌تواند ذرات جامد را به دام بیندازد و اجازه‌ی ورود آن را به آب آشامیدنی نمی‌دهد.
می‌دانید که مواد جامد بسیار زیادی در آب تصفیه نشده وجود دارند. از لای و لجن گرفته تا فلزات سنگین و انواع آلاینده‌های شیمیایی جامد از مسیر رودخانه و یا آب‌های سطحی وارد تصفیه خانه صنعتی می‌شوند. تصفیه خانه به دلیل حجم بالای آب نمی‌تواند تمام این ذرات را از آب جدا کند و بخش بزرگی از این ذرات جامد وارد سیستم آب‌رسانی شهری می‌شوند.
UltraFiltration هم یک روش تصفیه مشابه اسمز است. در این دستگاه هم یک ممبران وجود دارد اما با ممبران اسمز معکوس تفاوت‌های زیادی دارد. از فشار هیدرواستاتیکی آب استفاده می‌کند و معمولا داخل دستگاه هیچ پمپی وجود ندارد. اولترافیلتراسیون به نوعی چند فیلتر پشت سر هم هستند که جلو عبور ذرات جامد را به داخل آب می‌گیرند. باکتری‌ها، ویروس‌ها، اندوتوکسین‌ها و پاتوژن‌ها هم که در آب شهری وجود دارند داخل این فیلترها به دام می‌افتند، البته به ابعاد و اندازه‌های ذرات هم بستگی دارد.
معمولا اندازه‌ی سوراخ‌ها و غشای متخلخل داخل ممبران 103 الی 106 نانومتر است که بسیار کم است. مولکول‌های آب به راحتی از داخل آن عبور می‌کنند اما مواد جامد به دام می‌افتند و وارد آب آشامیدنی نمی‌شوند.


 فرآیند اولترافیلتراسیون UF

 

شرکت تاسیسات یزد تهویه با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی یزد تهویه می باشد.

 

 مدیر فروش  : 09175956589   
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
 

 

مطلب قبلی روش اولترافیلتراسیون یا فراپالایش در تصفیه آب
مطلب بعدی حذف آلاینده‌های آب با روش اولترافیلتراسیون
Print
2023 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه