دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

عیب یابی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی در شیراز

پيشنهاد مي‌شود در صورتي که قصد خريد دستگاه تصفيه آب را داريد، حتماً از مراکزي دستگاه را خريداري کنيد که بعداً در تأمين قطعات و فيلترهاي دستگاه با مشکل مواجه نشويد. زيرا فيلترهاي دستگاه بسته به نوع فيلتر بايد پس از چند ماه تعويض شوند؛ در صورتي که محصول را از وارد کنندگان معتبر خريداري کنيد، در تأمين قطعات مشکلي پيدا نخواهيد کرد.

 

 

عمده عیب‌های دستگاه تصفیه آب و راهنمایی بررسی و تعمیر دستگاه

 
عموماً به غیر از موضوع تعویض فیلتر تصفیه آب که باید در زمان‌های تعریف شده انجام شود، ممکن است گاهاً مشکلاتی برای دستگاه به وجود بیاید. در زیر به عمده مشکلاتی که می‌تواند برای دستگاه تصفیه اب بوجود بیاید و نحوه‌ی عیب‌یابی و تعمیر آن اشاره‌ای گذرا خواهیم داشت:
دستگاه روشن نمی‌شود و کار نمی‌کند
این مشکل احتمالاً برقی باشد و یا سوئیچ کنترل فشار پایین و یا سوئیچ کنترل فشار بالا خراب است. برای اطمینان باید ضمن بررسی برق دستگاه عواملی همچون ترانس تبدیل برق، برق پمپ دستگاه، فشار ورودی دستگاه و سوئیچ‌های کنترل فشار بالا و پایین باید بررسی شوند
با اینکه دستگاه روشن می‌شود ولی مرتبا خاموش و روشن می‌شود
معمولاً در این مواقع احتمال قوی‌تر نوسان در فشار آب و یا خرابی قطعات وابسته به کنترل آب می‌باشد. برای عیب‌یابی این مشکل باید به ترتیب قطعاتی همچون سوئیچ کنترل فشار پایین، سوئیچ کنترل فشار بالا، فشار ورودی آب به دستگاه، زانویی‌های سوپاپ‌دار هوزینگ‌ها، شیر برقی، شیر یک طرفه و شیر چهار طرفه تست شود. 
دستگاه تصفیه آب بدون وقفه کار می‌کند
معمولاً دستگاه در زمانی که بخصوص منبع ذخیره آب آن پر شد، باید متوقف شود. به همین دلیل عوامل دخیل در فشار آب باید کنترل شوند. دو عامل اصلی این عیب می‌توانند سوئیچ کنترل فشار بالا و خود پمپ باشند اما اگر این دو مشکل نداشت باید از وجود نشتی در مخزن و یا خراب نبودن مخزن تحت فشار دستگاه هم اطمینان حاصل کنید. این موارد برای عیب یابی و علت خاموش نشدن پمپ دستگاه می بایست تست شوند.
کم شدن آب تصفیه دستگاه و یا کم شدن کیفیت آب تصفیه دستگاه
بیش‌ترین علت کم شدن آب تصفیه دستگاه و یا کم شدن فشار یا کیفیت اب تصفیه شده متوجه گرفتگی فیلترهای دستگاه می‌شود که اغلب هم مربوط به پیش فیلتر می‌باشد. هرچند عوامل دیگری هم مانند کم شدن فشار آب ورودی دستگاه، گرفتگی منافذ عبور آب و یا ضعیف شدن پمپ هم می‌تواند باعث این موضوع شود و می تواند علت افت فشار سیستم نیز باشد. البته گاهی از مواقع هم هوزینگ هوا گرفته است و باید اقدام به هواگیری دستگاه تصفیه آب شود.
آب تصفیه شده مزه خوبی ندارد
وقتی مزه و بوی آب به خوبی تصفیه نشده است، ایراد می‌تواند از فیلترهای کربن فعال یا پست کربن باشد و یا فیلتر ممبران خراب شده و یا جای خود قرار نگرفته است. موضوع بعدی که می‌تواند باعث بد شدن مزه آب باشد باز بودن و یا خراب بودن شیر میکس، خرابی شیر چهار طرفه و یا گرفتگی پساب آب فاضلاب دستگاه می‌باشد.
با اینکه دستگاه خاموش می‌شود ولی پساب همچنان در جریان است
این مشکل یا به دلیل خرابی شیر برقی است و یا بالا بودن فشار آب ورودی دستگاه
دستگاه تصفیه آب صدای زیادی دارد
علت صدای دستگاه در این مواقع عمدتاً مشکل از ناحیه‌ی پمپ دستگاه است. باید ابتدا پمپ را بررسی کرد. ولی گاهی می‌توان عیب را فشار ورودی زیاد دستگاه و یا خرابی شیر چهارطرفه هم دانست.
هوزینگ‌ها نشتی دارند
معمولاً اگر هوزینگ به خوبی در جای خود بسته شود نباید نشتی داشته باشد. اما اگر این هوزینگ‌ها خوب سفت نشده باشند و یا ترک و شکستگی داشته باشند، این مشکل دیده می‌شود. البته گاهی هم اورینگ آب‌بندی هوزینگ خراب است و باید تعویض شود.
بوی نامطبوع آب
اگر آب تصفیه شده بو بدهد، همانگونه که گفته شد عمدتاً عیب از فیلترهای کربن می‌تواند باشد. ولی گاهی مخزن ذخیره‌ی آب ممکن است بو گرفته باشد و یا شلنگ‌های ارتباطی بو بدهند.
با اینکه آب تصفیه شده در مخزن تولید می‌شود ولی آب از شیر خارج نمی‌شود
احتمالاً در این مواقع باد مخزن تحت فشار تنظیم نیست و یا مخزن تحت فشار سوراخ شده است. اما گاهی هم خود شیر دستگاه و یا شیر مخزن گرفتگی دارند و یا هرز شده‌اند و یا یکی از فیلترهای دستگاه گرفته است.

 

 

راهنمایی بررسی و تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی 

 

 

شرکت سعي براين داشته است که قيمت راپايين ترين حدممکن نگاه دارد.باتوجه به استفاده ازبهترين قطعات اروپايي
براي اطلاعات بيشتر به وب سايت ما  مراجعه فرماييد 

پيشنهاد مي‌کنيم با فالو کردن پيج  تصفيه آب در اينستاگرم به آدرس  water.purifier24 از جديدترين رويدادها، پيشنهادات و برنامه‌هاي برند ما مطلع گرديد.


شرکت تاسيساتي ژابيز با داشتن سالها تجربه در زمينه فروش، تعميرات ، سرويس دهي، خدمات رساني انواع تجهيزات سرمايشي و گرمايشي، پکيج رادياتور در برند هاي ايراني و خارجي , کولر گازي اسپليت , تصفيه آب براي مشتريان خود با بهترين قيمت آماده خدمت رساني در اسرع وقت به شما مي باشند.

جهت استفاده از خدمات فروش قيمت تعميرات و فيلتر انواع تصفيه آب خانگي و انواع برند هاي ديگر در شيراز و سراسر استان فارس مي توانيد با کارشناسان ما تماس حاصل فرماييد.

اردکان (سپيدان) – مرودشت - جهرم - شهر جديد صدرا - کازرون - فسا - داراب - فيروزآباد - آباده - لارستان ( لار ) - ممسني (نورآباد ) - ني ريز - اقليد - گراش - استهبان - کوار - زرقان - لامرد - کوه چنار (قائميه ) خرم بيد ( صفاشهر ) کنار تخته - سروستان - بوانات - خرامه - زرين دشت (داراب)- کامفيروز- سعادت شهر - فراشبند - فيروزآباد - ارسنجان - اقليد - اوز - خنج - مهر
ارائه مشاوره رايگان فني، فروش با پايين ترين قيمت بازار و نصب سريع و تعمير با بهترين کيفيت ممکن به مشتريان عزيز و کسب رضايت شما، آرمان گروه خدماتي ژابيز مي باشد.

 مدير فروش  : 09175956589   
 آدرس : شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزيستي ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 

مطلب قبلی عیب یابی و معرفی قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی
مطلب بعدی طریقه هواگیری دستگاه تصفیه آب
Print
623 رتبه بندی این مطلب:
5.0