دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی

 عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی

 عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی

 

دستگاه های تصفیه آب از نوع خانگی به چند بخش مختلف تقسیم می شوند و انواع مدل های گوناگونی دارند ، ولی پرفروش ترین و بهترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران و همچنین دنیا ، دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینکی می باشد که با کمک فناوری اسمز معکوس(RO) آب آشامیدنی را تصفیه می کند .
سیستم تصفیه آب اسمز معکوس (RO) که به دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس نیز مشهورهستند جدیدترین و کامل ترین شیوه تصفیه آب آشامیدنی محسوب می شوند.
بنابراین دستگاه هایی که از سیستم اسمز معکوس استفاده می کنند جزء قدرتمندترین دستگاه های آب شیرین کن خانگی به شمار می روند. شما قبل از خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، باید بدانید که نحوه کار تصفیه آب خانگی چگونه است و یک دستگاه تصفیه آب چگونه کار میکند ؟ ما تمام مراحل و قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی را به شما توضیح میدهیم .

تمام این قطعات عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی اسمز معکوس را پدید می آورد .


چگونگی عملکرد دستگاه تصفیه آب خانگی ؟

 

دستگاه تصفیه آب خانگی چگونه کار می کند ؟ ابتدا شیر ورودی استیل دستگاه تصفیه آب خانگی را باز کنید تا آب آشامیدنی لوله کشی شهری از طریق شلنگ تصفیه آب به فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب وارد شود .
آب های آشامیدنی لوله کشی شهری سرشار از املاح مضر و درشتی هستند که با چشم دیده نمی شوند و در کتری رسوب می کنند. این املاح موجود در آب در بدو ورود به فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی در فیلتر مرحله اول حذف و تصفیه می گردند. این املاح درشت شامل شن و ماسه و گل و لای و املاحی که باعث بروز سنگ کلیه در بدن انسان می شوند. علاوه بر این ها اگر از ورود این املاح به دستگاه آب تصفیه کن جلوگیری نشود منجر به کیپ شدن و گرفتگی شیلنگ ها و رسوب در پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی خواهد شد و عمر قطعات تصفیه آب را کاهش می دهد.
پس از حذف املاح درشت موجود در آب ، آب از طریق شیلنگ تصفیه آب به هوزینگ دوم و سوم و فیلتر شماره دو و سه تصفیه آب خانگی می رود. در فیلتر کربن اکتیو شماره دوم و فیلتر کربن بلاک شماره سوم آب شیرین کن ، کلر و مواد جانبی کلر تصفیه و حذف می شوند.

معایب کلر موجود در آب آشامیدنی بسیار زیاد بوده به قدری که باعث ریزش مو و چروک شدن پوست می شود . نحوه حذف کلر در دستگاه تصفیه آب خانگی به این صورت می باشد که در آب با آزاد سازی یون های مثبت و منفی کربن ، کلر جذب کربن می گردد و از فیلتر مرحله دوم و سوم عبور نخواهد کرد .
پس از فیلتر در مرحله دوم و سوم آب باید طبق قاعده وارد فیلتر مرحله چهارم تصفیه آب شود . ولی به دلیل ریز بافت بودن این فیلتر ، آب وارد پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی می شود. تنها عملکرد و نحوه کار پمپ تصفیه آب به این صورت می باشد که آب را با فشار زیاد از فیلتر ریز بافت ممبران عبور می دهد . ممبران تصفیه آب، قلب اصلی دستگاه تصفیه آب بوده و تمام املاح مضر آب آشامیدنی را پشت غشاهای خود نگه می دارد .
فیلتر مرحله چهارم دستگاه تصفیه آب ممبران بوده که جزء فیلتر های بالایی به شمار می آید. طرز کار ممبران به این صورت می باشد که قابلیت حذف و تصفیه املاح بسیار ریز را تا ابعاد کوچک تر از 0,0001 میکرون را دارد به همین جهت املاح ریزی همچون نیترات و نیتریت ، آرسنیک و آلومینیوم نیز از آب آشامیدنی حذف خواهند شد تا با تنظیم سختی آب دستگاه تصفیه آب خانگی به شما بهترین سختی آب آشامیدنی را تحویل می دهد. از آن جایی که فیلتر ممبران تصفیه آب ، نیترات را تسفیه می کند .
فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب خانگی در یک هوزینگ قرار می گیرد که این هوزینگ سفید بوده و سر آن پیچ دارد تا باز شده و فیلتر ممبران در آن قرار گیرد .
فیلترممبران دستگاه تصفیه آب دو خروجی دارد ، اولین خروجی وظیفه این را دارد که آب کثیف و املاح مضر را به فاضلاب ظرفشویی هدایت می کند. این املاح شامل انواع نیترات ها ، نیتریت ها ، میکروب و ترکیبات مضر و آلاینده های آلوده داخل آب آشامیدنی ، دومین خروجی به سمت مخزن تصفیه آب خانگی هدایت می شود که آب مقطر داخل مخزن ذخیره تصفیه آب جمع می شود .
عملکرد و ساختار مخزن تحت فشار دستگاه تصفیه آب خانگی به این صورت می باشد که آب مقطر را داخل تیوپ خود نگهداری می کند اما آیا آب مقطر قابل خوردن می باشد؟  برای بدن ضرر ندارد؟ طبیعتا نوشیدن آب مقطر برای بدن ضرر دارد اما زمانی که شما شیر روی سینک تصفیه آب را باز می کنید آب از فیلترمرحله پنجم ، ششم و هفتم عبور می کند که املاح مفید آب آشامیدنی به آب اضافه می شود تا استاندارد سختی آب آشامیدنی بدست آید .
پس از فیلتر مرحله چهارم ، آب وارد فیلتر پست کربن مرحله پنجم دستگاه تصفیه آب خانگی می شود. 
عملکرد فیلتر مرحله پنجم کربن خطی ، یک دستگاه تصفیه آب خانگی را به بهترین آب شیرین کن خانگی تبدیل می کند زیرا بو و طعم آب آشامیدنی را شیرین می کند . فیلتر پست کربن از کربن ساخته شده و کربن آن از پوسته نارگیل می باشد .

آب با عبور از فیلتر کربن خطی ، به فیلتر زرد رنگ مینرال می رسد . نحوه کار فیلتر مینرال ، در برخی از دستگاه های تصفیه آب تایوانی شفاف می باشد و اجزای داخل آن قابل دیدن می باشد. فیلتر مرحله ششم مینرال بوده که وظیفه آن افزودن مواد معدنی به آب می باشد که املاح مفید مورد نیاز بدن را به آب آشامیدنی برمی گرداند. آیا می دانید تفاوت آب معدنی با آب آشامیدنی تصفیه شده چیست؟ فرق آن در املاح معدنی می باشد . مشخص نیست در بطری های آب معدنی به میزان لازم مواد معدنی اضافه گردد یا نه. اما در دستگاه تصفیه آب خانگی، میزان آب مورد نیاز بدن در روز ، بررسی شده و به همان میزان املاح معدنی اضافه می گردد .

آب با عبور از فیلتر مینرال ، به فیلتر مرحله هفتم که آخرین فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد میرسیم که از مهم ترین فیلتر های تصفیه آب به شمار می رود. طرز کار و عملکرد فیلتر آلکالاین ، آب آشامیدنی را قلیایی یونیزه می کند  بهترین دستگاه تصفیه آب قلیایی ، هفت مرحله ای می باشد که در مرحله آخر فیلتر آلکالاین تعبیه شده و باعث افزایش PH آب میشود . با قلیایی شدن آب آشامیدنی هم از ضرر های آب اسیدی دور خواهید ماند و هم از فواید نوشیدن آب آشامیدنی تصفیه شده قلیایی استفاده می کنید .

 

براي کسب اطلاعات بيشتر با کارشناسان ما تماس بگيريد 

شرکت تاسيساتي ژابيز با داشتن سالها تجربه در زمينه فروش ، تعميرات ، سرويس دهي ، خدمات رساني انواع تجهيزات سرمايشي و گرمايشي ، پکيج رادياتور در برند هاي ايراني و خارجي , کولر گازي اسپليت , تصفيه آب براي مشتريان خود با بهترين قيمت آماده خدمت رساني در اسرع وقت به شما مي باشند.

ارائه مشاوره رايگان فني، فروش با پايين ترين قيمت بازار و نصب سريع و تعمير با بهترين کيفيت ممکن به مشتريان عزيز و کسب رضايت شما، آرمان گروه خدماتي ژابيز مي باشد.

مدير فروش : 09175956589   
آدرس : شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزيستي ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 پيشنهاد مي‌کنيم با فالو کردن پيج  تصفيه آب در  اينستاگرام water.purifier24 از جديدترين رويدادها، پيشنهادات و برنامه‌هاي برند ما مطلع گرديد.

مطلب قبلی نمایندگی پکیج شوفاژ دیواری بوتان ایران رادیاتور در شهرستان کازرون
مطلب بعدی ارور۸۰-۶۰-۴۰ در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور
Print
1542 رتبه بندی این مطلب:
5.0