دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

عملکرد تصفیه آب اسمز معکوس

توجه به امر بهداشت آب آشامیدنی و مضرات ناشی از آلودگی‌های مختلف آب در سال ۷۸ توجه همراهان گروه تصفیه آب را به خود جلب نمود. آنان جهت پرهیز دادن از امراض و ناراحتی‌های ناشی از این آلودگی‌ها، و توسعه آگاهی عمومی نسبت به آنها تلاش‌های خود را آغاز کردند.

 

 

تصفیه آب خانگی اسمز معکوس

 

استفاده گسترده از سیستم‌های تصفیه (Reverse Osmosis) اسمز معکوس از نتایج این فعالیت‌هاست. Reverse Osmosis سیستمی است که با بهره‌گیری از قانون اسمز در طبیعت می‌تواند آب‌های آلوده و ناسالم با عبور دادن از فیلتری مخصوص به نام (membrane) به آب سالم بهداشتی تبدیل نماید، که نزدیک به مختصات استاندارد سازمان بهداشت جهانی (WHO) می‌باشد. این سیستم مولکول‌های آب را غربال کرده و مولکول‌های اشباع نشده و سالم را از مولکول‌های اشباع شده جدا می‌نماید.

 

فرایند تصفیه آب اسمز معکوس

 

 

فرایند اسمز معکوس تصفیه آب

 

انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها که در اندازه‌های فیزیکی ۰۳/۰ تا ۳ میکرون مشخص می‌گردد و هم‌چنین انواع فلزات سنگین و نمک‌های زیان‌آور را به‌صورت پساب خارج می‌نماید و تنها به آب سالم و بهداشتی اجازه عبور و خروج از سیستم را می‌دهد که قابل شرب و اطمینان‌آور است. دستگاه‌های کوچک پرتابل و خانگی و اداری اسمز معکوس قابل دسترس‌ترین سیستم و با شرایط کاملاً اقتصادی جهت تأمین آب آشامیدنی سالم در منزل و محیط کار می‌باشد. با این دستگاه‌ها دیگر نیازی به تهیه آب معدنی بسته‌بندی شده نخواهید داشت و از مضرات بی‌شمار آب‌های ناسالم در امان خواهید بود.

 

نمایندگی تصفیه آب خانگی

 

 

اسمز معکوس تصفیه آب 


فرایندی فیزیکی است که می توان از محلولی به کمک یک غشاء نیمه تراوا حلال تقریبا خالص تهیه کرد. اسمز معکوس می تواند ۹۹% مواد معدنی حل شده و ۹۷% مواد الی و کلوئیدی اب را حذف کند . در اسمز معکوس اب خام توسط پمپ به داخل محفظه ای که دارای غشاء نیمه تراوا می باشد رانده می شود چون تقریبا فقط اب خالص می تواند از غشاء عبور کند.
دستگاه تصفیه آب خانگی برای حذف یا کاهـش مواد زائد آب آشامیدنی بکار میروند. این مواد عمدتا عبارتند از :
الف ) سختی آب
ب )   کلر و ترکیبات بیماریزای کلر
ج )   فلزات سنگین
د )   آلودگی های میکربی

 

فرایند تصفیه آب به روش اسمز معکوس

 


سلامتی انسان در درجه‌ی اول اهمیت است. آب یکی از نوشیدنی‌های مهم است که روزانه باید حدود هشت لیوان از آن مصرف شود. آلودگی آب می‎‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را سبب شود و مشکلات گوارشی ایجاد کند، به همین دلیل استفاده از انواع تصفیه‌کننده آب پیشنهاد می‌شود. آب شهری تصفیه شده است ولی گاهی اوقات نیاز به تصفیه‌ی دوباره دارد از این رو تصفیه‌کننده‌های خانگی بسیار مناسب و کارآمد هستند. 

 

جهت سفارش محصول 09175956589

ادرس : شیراز بلوار سرباز خیابان شهید اعتمادی جنب بهزیستی 

مطلب قبلی قیمت پکیج ایران رادیاتور
مطلب بعدی تصفیه آب سافت واتر تایوانی
Print
457 رتبه بندی این مطلب:
5.0