دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

شناختن آلاینده های آب فرایند تصفیه آب

فرایند تصفیه آب شناختن آلاینده های آب

 

 

آلاینده های آب را بشناسید 

آب یک حلال عالی است و تقریباً از هر کجای زمین قابل تهیه است. این خاصیت آن را در معرض انواع آلودگی ها قرار می دهد.
ذرات: سیلت و مواد زائد که می توانند با عبور آب از طریق فیلتر 10 تا 20 میکرون (یا در صورت لزوم) از بین بروند.
میکروارگانیسم ها: عوامل باکتریایی یک چالش واقعی برای سیستم های تصفیه آب هستند. میزان رشد ، اندازه و استحکام آنها نیاز به یک طراحی کارآمد (شناسایی ، حذف از ورودی آب ، مهار رشد و غیره) دارد. باکتری ها در واحدهای تشکیل کلونی در میلی لیتر اندازه گیری می شوند و با ضد عفونی کننده ها می توانند از بین بروند. در نتیجه باید ترشحات و قطعات سلولی آنها نیز برداشته شود تا از آلودگی جلوگیری شود.
اندوتوکسین ها ، پیروژن ها ، DNA و RNA: قطعات سلولی و فرآورده های جانبی باکتریایی. مضر برای کشت بافت. با آزمایش لیمو آموئبوسیت لیز (LAL) قابل تشخیص است.
عناصر معدنی محلول در نظر گرفته شده: شامل فسفاتها ، نیتراتها ، کلسیم و منیزیم ، دی اکسید کربن ، سیلیکاتها ، آهن ، کلرید ، فلوراید و سایر مواد شیمیایی طبیعی یا ساخت انسان ناشی از قرار گرفتن در معرض محیط هستند. از هدایت الکتریکی (μSiemens / cm) برای نظارت بر غلظت بالای یونها استفاده می شود ، در حالی که از مقاومت (Mmcm) برای شناسایی یون ها در صورت وجود در غلظت های کوچک استفاده می شود. این آلاینده ها بر سختی آب و قلیایی / اسیدیته تأثیر می گذارد.
عناصر آلی محلول: آفت کش ها ، بقایای گیاهان و حیوانات یا قطعات. آنالایزر کل کربن آلی (TOC) برای اندازه گیری CO2 ساطع شده توسط آلی که در معرض اکسیداسیون هستند استفاده می شود. آب عاری از ارگانیک عمدتاً در کاربردهایی که تجزیه و تحلیل مواد آلی انجام می شود (به عنوان مثال HPLC ، کروماتوگرافی و طیف سنجی جرمی) استفاده می شود.

 

 

 

 فرایند تصفیه آب

 

 

آلاینده های آب را بشناسید 

کاربردهای علمی نیاز به از بین بردن انواع خاصی از آلاینده ها دارند. از سوی دیگر ، تولیدات دارویی ، در اکثر موارد ، نیاز به حذف تقریبا ناخالصی ها (معیارهایی دارند که توسط استانداردهای خاص یا نهادهای نظارتی محلی / بین المللی القا می شود)
فرایند تصفیه آب 
تعدادی روش وجود دارد که معمولاً برای تصفیه آب استفاده می شود. اثربخشی آنها با نوع آلاینده ای که تحت درمان قرار می گیرد مرتبط است و نوع کاربرد آب مورد استفاده قرار می گیرد.
فیلتراسیون: این فرآیند می تواند شکل هر یک از موارد زیر را بگیرد:
فیلتراسیون درشت: به آن فیلتراسیون ذرات نیز گفته می شود ، می تواند از فیلتر ماسه ای 1 میلی متر تا فیلتر کارتریج 1 میکرون استفاده کند.
میکرو فیلتراسیون: برای فیلتر کردن باکتریها از 1 تا 0.1 میکرون استفاده می کند. اجرای معمول این تکنیک را می توان در فرایند تولید آبجو یافت.
فیلتراسیون فوق العاده: قطعات پیروژن ، اندوتوکسین ها ، DNA و RNA را از بین می برد.
اسمز معکوس: اغلب به عنوان RO گفته می شود ، اسمز معکوس تصفیه شده ترین درجه فیلتراسیون مایع است. به جای فیلتر ، از یک ماده متخلخل استفاده می کند که به عنوان یک غربال یک طرفه عمل می کند و می تواند ذرات اندازه مولکولی را از هم جدا کند.
تقطیر: قدیمی ترین روش تصفیه. ارزان و قابل استفاده برای یک فرآیند تقاضا نیست. آب باید تقطیر شود و سپس برای استفاده بعدی ذخیره شود ، در صورت عدم نگهداری صحیح مجدداً مستعد آلودگی خواهد بود.
جذب کربن فعال: مانند آهن ربا بر روی کلر و ترکیبات آلی عمل می کند.
اشعه ماوراء بنفش: در طول موج معین ، این ممکن است باعث عقیم سازی باکتری ها و سایر میکروارگانیسم ها شود.
دیونیزاسیون: همچنین به عنوان تبادل یونی نیز شناخته می شود و از آن برای تولید آب تصفیه شده به صورت تقاضا ، با عبور آب از بسترهای رزین استفاده می شود. رزین با بار منفی (کاتیونی) یون های مثبت را از بین می برد ، در حالی که یک بار مثبت (آنیونی) یون های منفی را حذف می کند. نظارت و نگهداری مداوم کارتریج ها می تواند خالص ترین آب را تولید کند.

گروه خدماتی یزد تهویه  ، با بهره مندی از کارشناسان مجرب آماده ارائه مشاوره رایگان جهت خرید مناسب ترین محصول متناسب با شرائط محل نصب و نیز پائین ترین قیمت بازار می باشد. همچنین پس از انتخاب و خرید  دستگاه تصفیه آب  مورد نظر، عملیات اجرایی نصب توسط تکنسین های مجرب گروه خدماتی یزد تهویه در اسرع وقت صورت خواهد گرفت. در صورت نیاز به تعمیر یا قطعات خدمات پس از فروش ، توسط عوامل فنی گروه خدماتی یزد تهویه با بهترین کیفیت ارائه خواهد گردید.
ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی یزد تهویه می باشد.

 

مدیر فروش  :09175956589
آدرس شعبه1: شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
شعبه 2: شیراز بلوار صنایع ، بعد از شهرک آرین به سمت گلستان ، روبرو شیمی گیاه بعد از کوچه 28 دکتر حسابی نبش کوچه -28/1

 

مطلب قبلی بهترین مارک دستگاه آب تصفیه خانگی سی سی کا و سافت واتر
مطلب بعدی قیمت فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی
Print
1997 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه