دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر UV


دستگاه تصفیه آب خانگی UV

 

 


 دانشمندان و محققین حوزه‌ی سلامت آب در تلاش برای یافتن راهی برای از بین بردن این موجودات زنده خطرناک در آب راه‌های گوناگونی را جستجو و ارائه کردند. رونمایی از برخی از قابلیت‌ نتوانست جوابگوی نیاز مردم باشد. چرا که به جای اینکه مفید باشد اغلب خطراتی را برای سلامتی به همراه داشت. تا اینکه با اضافه کردن فیلتر فرا بنفش به دستگاه تصفیه آب این مشکل به کلی مرتفع شد. کارخانه‌های بزرگ تولید دستگاه تصفیه آب برای نتیجه‌گیری بهتر با حفظ همه‌ی شش مرحله‌ی قبلی فیلتراسیون قبلی یک قابلیت کلیدی به دستگاه خود اضافه کردند و آن هم اشعه‌ی فرا بنفش و یا UV نام دارد. مطابق با آزمایشات ثابت شد که این اشعه به راحتی همه موجودات زنده در آب اعم از میکروب‌ها، ویروس‌ها، آلرژن‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برد.
چگونه اشعه‌یUV می‌تواند همه‌ی این موجودات را از بین ببرد؟
 فیلتر تصفیه آب UV در واقع یک نوع لامپ کنترل شده اشعه‌ی فرا بنفش است که بصورت نامرئی در دستگاه تصفیه آب عملیات خود را انجام می‌دهد. در واقع دستگاه تصفیه آب UV از یک فرم قوی از اشعه ماوراء بنفش به نام UV-C یا UV-GERMICIDAL برای کشتن انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌کند.
این اشعه با نفوذ بر بدنه‌ی میکروارگانیسم‌ها بر روی DNA آن‌ها اثر می‌گذارد و باعث تغییر پاتوژن‌های آن‌ها می‌شود که عامل اصلی تکثیر این موجودات است. در واقع DNA آن‌ها به شکلی تغییر می‌کند که پاتوژن نمی‌تواند تولید کند و همین امر باعث کشته شدن آن‌ها می‌شود. در اصل پزشکی به این پدیده، پدیده نامزدی DNA گفته می‌شود.
اشعه UV-C قادر به از بین بردن 99.99 درصد از میکروب‌ها از جمله‌ کولی‌ها، سایپتوپودیوم‌ها و گیاردیاها می‌باشد و بر خلاف انواع قبلی فیلتر‌ها که از مواد شیمیایی برای از بین بردن میکروب‌ها استفاده می‌شد به هیچ عنوان هیچ ماده شیمیایی و یا یونی در آب که مضر سلامتی و ایمنی بدن باشد در آب از خود به جای نمی‌گذارد.
مهم‌تر اینکه درجه‌ی غیرفعال‌سازی اشعه‌ی ماوراء بنفشی که به آب تزریق می‌شود دقیقاً با دُز UV موجود در همه آب‌ها برابر است و این درصد از اشعه UV در آب اگر هم باقی بماند برای سلامتی بدن مشکلی ندارد.
دز UV تولید شده در آب توسط اشعه UV با mJ / cm2 تعریف می‌شود. سازمان بین‌المللی NFC که یک سازمان بررسی‌کننده میدان‌های مغناطیسی و همچنین اشعه‌ی موجود در مواد و تولیدات مختلف است مقدار مجاز اشعه‌ی UV را در مواد خوراکی از جمله آب 40 mJ / cm2 عنوان می‌کند. دقیقاً میزانی که توسط دستگاه تصفیه آب خانگی UV تولید می‌شود و همین میزان کافی است تا همه‌ی میکروب‌ها، آلرژن‌ها، ویروس‌ها و همچنین باکتری‌های موجود در آب از بین بروند.

 

 

دستگاه تصفیه آب خانگی UV

 


برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیسات یزد تهویه با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی یزد تهویه می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956589   
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 

مطلب قبلی تفاوت دستگاه تصفیه آب UV با سایر تصفیه کننده‌های آب در چیست؟
مطلب بعدی مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب UV
Print
1803 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه