دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

تفاوت دستگاه تصفیه آب UV با سایر تصفیه کننده‌های آب در چیست؟

تفاوت دستگاه تصفیه آب UV با سایر تصفیه کننده‌های آب در چیست؟

 

 

احتمالاً اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از دستگاه تصفیه آب در منزل خود استفاده می‌کنید و یا بدنبال خرید دستگاه تصفیه آبی رفته‌اید با اصطلاح دستگاه تصفیه آب UV و یا مجهز به مادون قرمز و یا اشعه‌ی فرا بنفش مواجه شده‌اید.قطعاً هنگام مراجعه برای خرید دستگاه تصفیه آب مرتباً با خود اندیشیده‌اید و یا از فروشنده پرسیده‌اید که خوب این موضوع UV چیست و تفاوت دستگاه تصفیه آب UV با سایر تصفیه کننده‌های آب در چیست؟
بسیاری از مردم را می‌بینیم که همواره خواهان خرید دستگاهی هستند که ایمنی و سلامتی آن‌ها را به خطر نیندازد. در واقع وظیفه‌ی اصلی دستگاه تصفیه آب این است که آبی سالم و کاملاً ایمن و تصفیه شده برای ما فراهم کند و به عقیده‌ی بسیاری این دستگاه‌ها هر چقدر هم که خوب کار کنند نمی‌توانند میکروب‌ها و ویروس‌های میکروسکوپی را از بین ببرند زیرا حجم و جرم آن‌ها آنقدر نیست که فیلترهای دستگاه تصفیه آب توانایی حذف آن‌ها را داشته باشند.
البته این نظریه تا حدود زیادی هم دور از باور و اشتباه نبود. به هر حال میکروب‌ها و ویروس‌هایی که گاهی آنقدر ریز و میکروسکوپی هستند که به راحتی حتی در سطح هوا شناور هستند چگونه ممکن است توسط فیلترهای یک دستگاه تصفیه آب از بین بروند؟ مگر نه این است که قرار است دستگاه تصفیه آب برای ما آب ایمنی فراهم کند اگر این موضوع صحت داشته باشد که عملاً حذف برخی از آلاینده‌ها شاید آنقدرها هم ضرورت نداشته باشد. تا اینکه از تکنولوژی‌های جدیدی رونمایی شد که به مشتریان مطابق با آزمایشات دقیق ثابت می‌کند که این قابلیت می‌تواند به شما برای از بین بردن انواع میکروب و ویروس کمک کند. این قابلیت را با نام UV می‌شناسند و این فیلتر UV یا فیلتر فرا بنفش توانایی حذف انواع میکروب، ویروس و آلرژن‌ها و موجودات ریز میکروسکوپی را دارد.
اما باز هم ابهاماتی در این خصوص وجود دارد و آن هم اینکه آیا خود اشعه‌ی مادون قرمز برای سلامتی ضرری ندارد و آیا باعث از دست رفتن مواد معدنی آب و یا اسیدی شدن آب نمی‌شود. در ادامه در این خصوص توضیحاتی ارائه خواهیم کرد که اطمینان داریم در خصوص انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب به شما ایده بهتری خواهد داد.

 
تصفیه آب خانگی

 


 
استفاده از موادی مانند کلر و سیستم‌های تصفیه خانه شهری این قابلیت را دارند که بسیاری از آلاینده‌های کلان آب را حذف کنند. اگر حتی خوش‌بین باشیم و بگوییم این تصفیه خانه‌ها تمامی‌آلاینده‌ها را حذف می‌کنند باز هم در مسیر حرکت و حتی منابع ذخیره‌سازی آب انواع میکروب، ویروس و آلرژن به آب دوباره نفوذ پیدا می‌کنند و آب کیفیت خود را از دست خواهد داد.
برای حل این مشکل پیشنهاد استفاده از دستگاه تصفیه خانه خانگی ارائه شد که خود بر دو مدل بود. یکی سیستم تصفیه خانه کلی یک ساختمان و دیگری سیستم تصفیه آب خانگی که بر سر مسیر یک شیر آب نصب و تنها آب مصرفی مورد نیاز برای نوشیدن را تصفیه می‌کند. معقول‌ترین و پر کاربردترین دستگاه تصفیه آب نوع دوم است.
شرکت‌های مختلفی در اقصی نقاط جهان رو به تولید دستگاه تصفیه آب با ایده‌ها و تکنولوژی‌های خود کردند و اغلب این دستگاه‌ها در مدل‌های پیشرفته با چند فیلتر کار می‌کنند. بهترین دستگاه تصفیه آب عبارت از دستگاهی بود که بتواند آب را در 5 تا 6 مرحله تصفیه کند.
اما به اتفاق همه‌ی کارشناسان اعتقاد داشتند که حتی سیستم تصفیه آب اسمز معکوس که پیشرفته‌ترین و کاربردی‌ترین نوع فیلتر برای حذف بیش از 98.8 درصد از آلاینده‌های آب می‌باشد نمی‌تواند ویروس‌ها و میکروب‌ها را به کلی از آب جدا کند هر چند خیلی از این ویروس‌ها و میکروب‌ها با رونمایی از فیلتر ممبران در برخی از دستگاه‌ها حذف شدند ولی باز هم تحقیقات نشان داد که این فیلتر هم نمی‌تواند قادر به حذف این موجودات خطرناک زنده از آب باشد.
نوع دیگری از فیلتر به نام فیلتر کربن فعال فشرده و یا پست کربن رونمایی شد. فیلترهای پست کربن دقیقاً ساختاری مشابه با فیلترهای ممبران فعال داشتند که به عنوان فیلتری برای حذف مواد شیمیایی و بو و مزه آب کاربرد داشتند. هر چند این فیلتر از نوع قبلی خیلی بهتر و کاربردی‌تر بود و در شرایط واقعی می‌توانست اغلب آلاینده‌های آب را حذف کند . عطر و بو و مزه آب را بهبود ببخشد ولی این نوع فیلتر هم به منظور اطمینان از حذف مواد آلی و شیمیایی باقی مانده در آب مفید هستند و نمی‌توانند از پس ویروس‌ها و میکروب‌های جان سخت بربیایند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیسات یزد تهویه با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی یزد تهویه می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956589   
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4
 

 

مطلب قبلی شرایط استفاده بهینه از فیلتر UV تصفیه آب
مطلب بعدی دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر UV
Print
729 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه