دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

تصفیه آب قلیایی چگونه کار می‌کند؟

دستگاه تصفیه آب قلیایی چگونه کار می‌کند؟


در بسیاری از دستگاه‌های قلیایی‌کننده آب Alkaline، یونیزاسیون آب در واقع توسط دستگاه الکترولیز کار می‌کند. بدین معنی که وقتی آب بر روی صفحاتی الکترونیکی حرکت می‌کند، بخار می‌شود. برخی از این بخارها دارای بار هیدروژن می‌شوند و برخی دارای بار یون هیدروکسلی که این بخارهای هیدروکسیلی در اصل همان آب تصفیه شده‌ای هستند که برای شما تهیه شده است. افرادی که از این نوع آب می‌نوشند کمتر نیاز به دارو و دکتر پیدا می‌کنند چرا که بهترین عنصر موجود در طبیعت برای سلامتی آب است و آبی که درصد قلیایی بالاتری داشته باشد، بهترین نوع آب است.
در استاندارد کیفی، آب را از 0 تا 14 درصد بصورت قلیایی یا اسیدی طبقه‌بندی می‌کنند. خط میان این رنج عدد 7 است که حالت خنثی می‌باشد. حال هرچه آب درصد قلیایی کمتری داشته باشد یعنی به سمت صفر حرکت کند آب مضرتر است و دارای خاصیت اسیدی بیشتری است و هرچه این درصد به سمت عدد 14 حرکت کند آب قلیایی‌تر و غنی‌تر است و برای سلامتی مفیدتر می‌باشد.
نکته‌ی جالب درباره‌ی تصفیه آب خانگی قلیایی این است که این دستگاه‌ها اغلب به شکلی برنامه‌ریزی شده‌اند که تنها زمانی آب را یونیزه و یا قلیایی کنند که آب کاتیون‌های لازم را داشته باشد. کاتیون‌ها همان کلسیم و منیزیم و سایر مواد معدنی موجود در آب هستند که برای سلامتی بدن توصیه می‌شوند.
بنابراین ابتدا تست آب انجام می‌شود که آب درصد کاتیون لازم را داشته باشد. به همین دلیل اغلب دستگاه‌های تصفیه آب قلیایی قبل از تعبیه فیلتر قلیایی‌کننده آب در درون دستگاه ابتدا یک فیلتر مواد معدنی تعبیه می‌کنند. وقتی که آب در مراحل قبلی با فیلتر ممبران و اسمز معکوس تصفیه شد، بسیاری از مواد معدنی خود همچون کاتیون‌ها را از دست می‌دهد و اگر یونیزاسیون در این مرحله انجام شود، اصلاً کیفیت لازم را ندارد. از این رو پس از تصفیه آب در فیلتر اسمز معکوس یا فیلتر ممبران و پس از عبور آب از فیلترهای مادون قرمز و پست کربن در تصفیه آب خانگی قلیایی یک فیلتر تأمین‌کننده‌ی مواد معدنی کاتیونی تعبیه شده است تا قبل از رسیدن آب به مرحله یونیزه شدن، حسابی از این مواد تأمین شده و در ضمن فیلتر قلیایی بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و بیشترین خاصیت قلیایی را به آب بدهد.
برخی از دستگاه تصفیه آب‌ قلیایی با استفاده از همین ترفند قلیایی، فروش زیادی را بدست می‌‌آوردند. اما یک نکته‌ی ظریف در این ماجرا وجود دارد و آن هم این است که وقتی آب از مواد معدنی اشباع شود در واقع یونیزه شده است و در اغلب موارد دیگر نیاز به صفحات الکترونیکی نیست. از این رو برخی از شرکت‌ها با اضافه کردن یک فیلتر این کار را می‌کنند و هزینه‌ی اضافی‌تری هم دریافت می‌کنند و این در حالیست که برخی از شرکت‌ها تنها با استفاده از یک فیلتر قوی مواد معدنی هم آب را از این مواد تأمین می‌کنند و هم اینکه درصد قلیایی آب را به اندازه‌ی زیادی بالا می‌برند.

 

 

 

تصفیه آب قلیایی چگونه کار می‌کند؟

 


برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید 

شرکت تاسیسات یزد تهویه با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش، تعمیرات ، سرویس دهی، خدمات رسانی انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، پکیج رادیاتور در برند های ایرانی و خارجی , کولر گازی اسپلیت , تصفیه آب برای مشتریان خود با بهترین قیمت آماده خدمت رسانی در اسرع وقت به شما می باشند.

ارائه مشاوره رایگان فنی، فروش با پایین ترین قیمت بازار و نصب سریع و تعمیر با بهترین کیفیت ممکن به مشتریان عزیز و کسب رضایت شما، آرمان گروه خدماتی یزد تهویه می باشد.

 مدیر فروش  : 09175956589  
 
آدرس : شیراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز، بعد از ساختمان بهزیستی ساختمان نبش کوچه طبقه 2 واحد 4

 

مطلب قبلی بهترین خرید دستگاه تصفیه آب 💧 فیلترهای آب اسمز معکوس
مطلب بعدی علت بنفش شدن آب در دستگاه قلیایی آب
Print
1624 رتبه بندی این مطلب:
5.0