دات نت نیوک
تصفیه آب آکواریوم
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

تصفیه آب آکواریوم

تصفیه آب آکواریوم

تصفیه آب آکواریوم 

 

با گذشت زمان ، آب آکواریوم به دلیل ذرات ریز جلبک ، خاک ، شن و ماسه ریز و سایر بقایای آن می تواند تا حدودی ابری شود. این ذرات خیلی ریز هستند که توسط محیط فیلتر حذف می شوند و می توانند باعث هدر رفتن آب شوند. محصولاتی که بعضاً به عنوان فلوکولنت ها از آن یاد می شوند ، به گونه ای طراحی شده اند که باعث حذف آن ذرات ریز از آب می شوند. فلوکولنت ها یا شفاف کننده های آب باعث می شوند که ذرات ریزجمع شوند و در سنگدانه هایی جمع شوند که به اندازه کافی بزرگ برای فیلتر شوند ، یا به اندازه کافی سنگین باشند که در ته مخزن قرار گیرند و در آنجا تخلیه شوند. بیشتر تصفیه کننده های آب برای همه مخازن بی خطر هستند 
تقریباً همه از آبهایی که آکواریوم خود را با آن پر می کنند از نوعی درمان استفاده می کنند. اگر از آب شیر استفاده می کنید ، قبل از استفاده در آکواریوم باید آن را تصفیه کنید علاوه بر کلر و کلرامین ، فلزات سنگین نیز می توانند مشکل ایجاد کنند. سیستم های تصفیه آب همه آنها را خنثی می کنند. تعدادی از نرم کننده های آب همچنین شامل یک عامل برای تبدیل آمونیاک به آمونیوم غیر سمی است. برخی نیز تبلیغ می کنند که نیترات را خنثی می کنند. بهترین کاری که آنها می توانند انجام دهند ترویج بیولوژیکی است که بخشی از چرخه نیتروژن است. با توجه به زمان ، این مواد بیولوژیکی سموم را تجزیه می کنند ، اما بلافاصله اتفاق نمی افتد.


آمونیاک بالقوه مشکلی است که همیشه باید سریعاً برطرف شود. عدم انجام این کار می تواند منجر به مرگ ماهی یا آسیب به سلامتی آنها شود. هر آکواریوم جدید فرآیندی را طی می کند که گاهی اوقات به آن چرخه شکست می گویند . در طی این زمان ، کلنیکهای بیولوژیکی که سموم مضر را تبدیل می کنند ، به سرعت شروع به رشد می کنند. با این حال ، تا زمانی که آن کلونی ها به اندازه کافی رشد نکنند تا تمام آمونیاک موجود در مخزن را تبدیل کنند ، ماهی ها در معرض خطر هستند.
در طی این مدت ، بسیار مهم است که آزمایش های آب به طور مرتب انجام شود تا سطح آمونیاک موجود در مخزن مشخص شود. اگر آمونیاک به حد خطرناک برسد ، باید اقدامات لازم برای کاهش سریع آن انجام شود. تغییرات آب کمک خواهد کرد ، اما اگر آمونیاک بسیار زیاد باشد ، از یک اتصال دهنده آمونیاک برای پایین آمدن آمونیاک استفاده می شود. اتصال دهنده های آمونیاک به صورت مایع یا به شکل رسانه تصفیه در دسترس هستند. برای کاهش سریع آمونیاک بسیار مهم ، از یک چسب مایع استفاده کنید. 

 

تصفیه آب آکواریوم


آکواریوم تازه تاسیس تنها وضعیتی نیست که در آن آمونیاک بالا رود. اگر ماهی از بین برود یا فیلتر برای مدت زمانی از بین برود ، یا اگر مخزن به خوبی نگهداری نشود ، سطح آمونیاک می تواند بالا رود. آزمایش منظم آب به تشخیص سنبله آمونیاک کمک می کند. در هر زمان اتفاق می افتد ، مانند قطع برق طولانی مدت ، یا مرگ ناگهانی ماهی ، من توصیه می کنم بلافاصله آزمایش ، آمونیاک را انجام دهید  ، سپس دوباره چند روز بعد. اگر آمونیاک تشخیص داده شد ، آزمایش روزانه را ادامه دهید تا آمونیاک قطره شود.


نمک آکواریوم
آکواریوم های آب شیرین اغلب می توانند از مقادیر کمی نمک سود ببرند. این امر به ویژه در مورد آکواریوم تازه تنظیم شده صحیح است که دوره ای از نیتریت بالا را طی می کند. نمک می تواند به جلوگیری از اثرات مسمومیت با نیتریت کمک کند . به طور کلی ، نمک در بهبودی از تحریکات جزئی پوست کمک می کند و عملکرد تنفسی در ماهی را بهبود می بخشد.
با این حال ، نمک نیز روند نزولی دارد. ماهی های بدون مقیاس مانند بسیاری از خانواده های گربه ماهی ، نمک را به خوبی تحمل نمی کنند. گیاهان زنده نیز نسبتاً تحمل نمک ندارند.


دفع فسفات
فسفاتها (PO4) در تمام آکواریوم ها ، حتی آنهایی که به خوبی نگهداری می شوند وجود دارد. با گذشت زمان ، سطح فسفات تمایل به بالا رفتن دارد ، به ویژه اگر گیاهان زنده در مخزن وجود نداشته باشند. اگر تغییرات منظم در آب انجام نشود ، سطح فسفات در نهایت باعث افزایش رشد جلبک ها می شود 


گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

کارشناس فروش نعمتي :09175956589

آدرس:شعبه 1- شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4
شعبه 2- شیراز بلوار صنایع بعد از شهرک آرین به سمت گلستان روبروی شیمی گیاه بعد از کوچه دکتر حسابی نبش کوچه28/1


 

مطلب قبلی تعمیر سیستم تصفیه آب
مطلب بعدی ❤️ TDS چیست و میزان استاندارد آن در آب آشامیدنی چقدر است؟ ❤️
Print
2841 رتبه بندی این مطلب:
5.0