دات نت نیوک
تأثیر باران اسیدی بر روی اکوسیستم
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

تأثیر باران اسیدی بر روی اکوسیستم

تأثیر باران اسیدی بر روی اکوسیستم

 تأثیر باران اسیدی بر روی اکوسیستم 

 


این شکل میزان pH را نشان می دهد که در اثر اسیدی تر شدن محیط موجود در بدن ، ممکن است موجودات اصلی از بین بروند. همه ماهی ها ، صدف ها یا حشراتی که می خورند نمی توانند همان مقدار اسید را تحمل کنند.
اکوسیستم جامعه ای از گیاهان ، حیوانات و موجودات زنده به همراه محیط زیست آنها از جمله هوا ، آب و خاک است. همه چیز در یک اکوسیستم متصل است. اگر چیزی به یک قسمت از اکوسیستم آسیب برساند - یک نوع گیاه یا حیوان ، خاک یا آب - می تواند بر همه چیز تأثیر بگذارد.
تأثیر باران اسیدی بر ماهی و حیوانات وحشی
اثرات زیست محیطی بارانهای اسیدی به وضوح در محیط های آبی مانند رودخانه ها ، دریاچه ها و باتلاق ها مشاهده می شود که می تواند برای ماهی و سایر حیوانات وحشی مضر باشد. از آنجا که از طریق خاک جریان می یابد ، آب باران اسیدی می تواند آلومینیوم را از ذرات خاک رس بیرون بکشد و سپس به نهرها و دریاچه ها جاری شود. هرچه اسید بیشتری به اکوسیستم وارد شود ، آلومینیوم بیشتری آزاد می شود.

 

 

 تأثیر باران اسیدی بر روی اکوسیستم


برخی از انواع گیاهان و حیوانات قادر به تحمل آبهای اسیدی و مقادیر متوسط آلومینیوم هستند. اما برخی دیگر حساس به اسید هستند و با کاهش pH از بین می روند. به طور کلی ، جوان ترین گونه ها نسبت به بزرگسالان نسبت به شرایط محیطی حساس هستند. در pH 5 ، بیشتر تخم های ماهی نمی توانند از تخم بیرون بیایند. در pH پایین تر ، برخی از ماهیان بالغ می میرند. برخی از دریاچه های اسیدی ماهی ندارند. حتی اگر گونه ای از ماهی یا حیوان بتواند آب نسبتاً اسیدی را تحمل کند ، حیوانات یا گیاهانی که می خورند ممکن نیست. به عنوان مثال ، قورباغه ها دارای pH بحرانی در حدود 4 هستند ، اما کانتینرها که می خورند حساس تر هستند و ممکن است در pH زیر 5.5 زنده نمانند.


تأثیر باران اسیدی روی گیاهان و درختان
درختان مرده یا در حال مرگ یک چشم انداز مشترک در مناطقی است که توسط باران اسیدی ایجاد می شود. باران اسیدی آلومینیوم را از خاک بیرون می زند. این آلومینیوم ممکن است برای گیاهان و همچنین حیوانات مضر باشد. باران اسیدی همچنین مواد معدنی و مواد مغذی را از خاکی که درختان برای رشد نیاز دارند ، از بین می برد. 
در ارتفاعات زیاد ، مه و اسیدهای اسیدی مواد مغذی را از شاخ و برگ درختان جدا می کنند و آنها را با برگ و سوزن قهوه ای یا مرده می گذارند. سپس درختان قادر به جذب نور خورشید نیستند و همین امر باعث می شود آنها در برابر یخ زدگی ها مقاومت کنند و از مقاومت کمتری برخوردار شوند.
بسیاری از جنگل ها ، رودخانه ها و دریاچه هایی که باران اسیدی دارند ، تأثیر نمی گذارند زیرا خاک در آن مناطق با خنثی کردن اسیدیته موجود در آب باران که از آن عبور می کند می تواند باران اسیدی را بافر کند. این ظرفیت به ضخامت و ترکیب خاک و نوع بستر زیر آن بستگی دارد. در مناطقی مانند مناطق کوهستانی شمال شرقی ایالات متحده ، خاک نازک است و توانایی خنثی کردن کافی اسید موجود در آب باران را ندارد. در نتیجه ، این مناطق به ویژه آسیب پذیر هستند و اسید و آلومینیوم می توانند در خاک ، نهرها یا دریاچه ها جمع شوند.


اسیدی شدن اپیزودیک
ذوب برف و باران شدید باران می تواند منجر به چیزی شود که به اسیدی شدن اپیزودیک معروف است. دریاچه هایی که به طور معمول میزان اسیدیته بالایی ندارند ، ممکن است موقتاً تأثیر باران اسیدی را تجربه کنند که ذوب برف یا ریزش آن مقدار بیشتری رسوب اسیدی به همراه داشته باشد و خاک نتواند آن را بافر کند. این مدت کوتاه اسیدیته بالاتر (یعنی pH پایین تر) می تواند منجر به استرس کوتاه مدت بر روی اکوسیستم شود که در آن انواع موجودات زنده یا گونه ها ممکن است زخمی یا کشته شوند.


آلودگی ازت


فقط اسیدیته باران اسیدی نیست که می تواند مشکلاتی ایجاد کند. باران اسیدی همچنین حاوی نیتروژن است و این می تواند در برخی از اکوسیستم ها تأثیر داشته باشد. به عنوان مثال ، آلودگی نیتروژن در آبهای ساحلی ما تا حدودی مسئول كاهش جمعیت ماهی و صدف در بعضی مناطق است. علاوه بر کشاورزی و فاضلاب ، بخش اعظمی از نیتروژن حاصل از فعالیت انسانی که به آبهای ساحلی می رسد از جو بوجود می آید.

 

گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

کارشناس فروش نعمتي :09175956589

آدرس:شعبه 1- شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4
شعبه 2- شیراز بلوار صنایع بعد از شهرک آرین به سمت گلستان روبروی شیمی گیاه بعد از کوچه دکتر حسابی نبش کوچه28/1


 

مطلب قبلی مزایای آب تصفیه شده چیست
مطلب بعدی خواص آب قلیایی و طرز تهیه آن در خانه
Print
3568 رتبه بندی این مطلب:
3.0