دات نت نیوک
انواع فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب
SuperUser Account
/ دسته ها: مقالات

انواع فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب

انواع فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب

همانطور که بیان شده انواع مختلف فیلتر‌ها وجود دارند که دستگاه تصفیه آب از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر کدام از این فیلتر‌ها به روشی خاص، بخشی از آلودگی‌ها را از آب برطرف می‌کنند. اکثر این دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از دو یا سه فیلتر مختلف برای تصفیه آب استفاده می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود برای داشتن آب سالم دستگاه تصفیه آبی را انتخاب کنید که در چند مرحله با استفاده از فیلتر‌های مختلف به تصفیه آب بپردازد.

 

تصفیه آب خانگی

 

شایع‌ترین فیلتر آب خانگی از گرانول‌های کربن فعال استفاده می‌کنند که با نام کربن فعال یا AC شناخته می‌شوند. ساختار این نوع فیلتر‌ها بر اساس قرارگیری نوعی ذغال در آن می‌باشد که با استفاده از آن بسیاری از ناخالصی‌ها را از آب برطرف می‌کند. اما پس از مدتی ناخالصی‌ها در این نوع فیلتر تجمع پیدا می‌کند و به این معنی است که فیلتر باید تعویض شود و این موضوع سبب شده است که استفاده از آن هزینه‌های مداوم و قابل توجهی را در پی داشته باشد.

نوع دیگری از فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب، فیلتر اسمز معکوس می‌باشد که در این نوع آب از طریق فشار از فیلتر عبور می‌کند و مواد شیمیایی موجود در آب توسط فیلتر از آب جدا می‌شوند. این نوع از فیلتر عملکرد خوبی دارد و اصولاً دستگاه تصفیه آبی که این نوع فیلتر را دارا می‌باشد، بسیار قابل اعتماد و مفید است.

فیلترهای مبدل یونی به ویژه در نرم کردن آب(حذف سنگ آهک) بسیار خوب هستند. آن‌ها برای جدا کردن اتم‌ها از یک ماده‌ی آلاینده برای ایجاد یون‌ها طراحی شده‌اند. سپس آن‌ها طی فرآیندی این یون‌ها را به دام می‌اندازند و به جای آن برخی از یون‌های مختلف که کمتر مزاحمت ایجاد می‌کنند را آزاد می‌کنند. به عبارت دیگر، یون‌های بد را با یون‌های خوب مبادله می‌کنند. آب سخت حاوی ترکیبات منیزیم و کلسیم است و هنگامی که آن را از یک فیلتر تبادل یونی عبور می‌دهیم، این ترکیبات به شکل یون‌های منیزیم و کلسیم تقسیم می‌شوند.

 

دستگاه تصفیه آب

 

دانه‌های فیلتر منیزیم و یون‌های کلسیم جذاب‌تر از سدیم هستند، به طوری که آن‌ها منیزیم و یون‌های کلسیم دریافت می‌کنند و یون‌های سدیم خود را آزاد و جایگزین می‌کنند. بدون یون‌های منیزیم و کلسیم، آب طعم بهتری پیدا می‌کند. با این حال سدیم نیز نوع دیگری از آلاینده‌ها است و شما نمی‌توانید محصول پایانی تصفیه‌ی یونی را به عنوان آب خالص توصیف کنید.

همانطور که بیان شد با استفاده از یک دستگاه تصفیه آب غیر از تصفیه آب و داشتن آبی سالم، می‌توانید بو و مزه‌ی آب را نیز بهبود ببخشید. با انتخاب یک دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب که علاوه بر داشتن سیستم فیلتراسیون چند مرحله‌ای، مناسب آب منطقه‌ای محل زندگی شما نیز باشد، از سلامت آب آشامیدنی خود مطمئن شوید.

مطلب قبلی دستگاه تصفیه آب چیست؟
مطلب بعدی آب‌شیرین‌کن خورشیدی
Print
2011 رتبه بندی این مطلب:
5.0