دات نت نیوک
انواع رسوب گیر و سختی گیر آب
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

انواع رسوب گیر و سختی گیر آب

انواع رسوب گیر و سختی گیر آب

آب سخت دارای املاحی چون کلسیم، منگنز و منیزیم است که به مرور زمان به دیواره‌‍‌های لوله‌های آب می‌چسبند و فشار آب را کاهش داده و در صورت شدت تشکیل رسوب‌‌، لوله را مسدود می‌کنند.

 

انواع رسوب گیر و سختی گیر آب 

 

 

رسوبگذاری یک فرآیند فیزیکی تصفیه آب با استفاده از گرانش برای از بین بردن مواد جامد معلق از آب است. ذرات جامد ناشی از تلاطم آب در حال حرکت ممکن است با رسوب در آب ساکن دریاچه ها و اقیانوس ها به طور طبیعی حذف شود. حوضه های مسکونی حوضچه هایی هستند که به منظور از بین بردن مواد جامد وارد شده توسط رسوب ساخته شده اند مخازن ساخته شده با وسایل مکانیکی برای از بین بردن مداوم مواد جامد که توسط رسوب نهشته می شوند این نیز به عنوان مثال در روغنهای آروماتراپی قابل مشاهده است. 
سختی گیر رزینی
آب سخت دارای املاحی چون کلسیم، منگنز و منیزیم است که به مرور زمان به دیواره‌‍‌های لوله‌های آب می‌چسبند و فشار آب را کاهش داده و در صورت شدت تشکیل رسوب‌‌، لوله را مسدود می‌کنند. در تجهیزاتی چون آبگرمکن‌ها هم حتماً تشکیل رسوب انجام می‌شود و رسوبگیری روشی مناسب برای حل این مشکل است. سختی گیر آب در تنوع زیادی در بازار عرضه می‌گردد. از قدیم افراد از سختی گیر رزینی استفاده می‌کردند که ترکیبات معدنی گچ و آهک املاح محلول سختی در آب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را حذف می‌کرد. این رسوب زدا از جمله سختی گیرهای مکانیکی و از نوع متداول رسوب گیر آب است. سختی گیر رزینی یون‌های سخت آب را از بین می‌برد و به نوعی نرم کننده آب محسوب می‌شوند.این در حالی است که سختی گیر مغناطیسی، مواد ضد رسوب شیمیایی و رسوب زدای آلتراسونیک سختی آب را حذف نمی‌کنند و برای جلوگیری از ته نشین شدن رسوبات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

انواع رسوب گیر و سختی گیر آب


در واقع سختی گیرها مانع از رسوبگذاری املاح و ترکیبات در سطوح تبادل آب با سیستمهای سرمایشی و گرمایشی می‌شوند. رسوب گیر و سختی گیر رزینی بر اساس تبادل یونی کار می‌کند. در این حالت یون‌های کلسیم و منیزیم بعنوان سختی آب جایگزین یون‌های سدیم می‌شوند و بدین ترتیب سختی آب حذف می‌شود. در سختی گیرهای رزینی می‌توان با دستی کردن شیرها به جای شیرهای اتومات برقی، نیاز به جریان برق را حذف کرد و سختی گیر رزینی را در هر شرایطی استفاده کرد. درست است که سختی گیر رزینی قابل احیاء است ولی شما در دوره‌هایی مشخص نیازمند به تعویض رزین آن هستیدگاهی در سختی گیر رزینی از فیلتر کربن برای فیلتر آب استفاده می‌شود که از محبوبیت چندانی در حذف سختی آب برخوردار نیست و تنها بو و مزه آب را حذف می‌کند. این نوع فیلترها برعکس سختی گیر رزینی قابلیت احیاء ندارند و فیلتر زغال آن باید مرتباً تعویض شود و رسوبات آهکی آن حذف نخواهد شد.


گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

 

کارشناس فروش  : 09175956589

آدرس: شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4

مطلب قبلی نیترات موجود در آب آشامیدنی
مطلب بعدی مهمترین نکات برای خرید دستگاه تصفیه آب را بشناسید ؟
Print
2766 رتبه بندی این مطلب:
5.0