دات نت نیوک
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

انواع اتصالات تصفیه آّ خانگی

نوع اتصالات تصفيه آب

 


 اتصالات تصفيه آب خانگي به دو دسته تقسيم مي شوند:


دسته اول: اتصالات مهره اي (JC) اين نوع اتصالات كه بسيار هم متداول هستند، ارزان قيمت اما پر دردسر هستند. به سرعت مستهلك شده و حتي به راحتي مي شكنند و نشتي آب را به دنبال دارند. حتي با كيفيت ترين اين اتصالات نيز ممكن است پس از چند بار باز و بسته شدن ، اصطلاحا هرز شده و ديگر مانند روز اول آب بند نشوند.


دسته دوم: اتصالات سريع (Quick Connect) اين نوع اتصالات به مراتب از اتصالات مهره اي مناسب تر و مرغوب تر هستند و تنها با يك فشار ، شيلنگ را در خود قفل مي كنند و به دليل دارا بودن واشرهاي ريز درون خود، از هرگونه نشتي و چكه جلوگيري مي كنند. ظاهر ظريف و زيبا و عمر طولاني تري هم دارند. بديهي است قيمت آنها از اتصالات مهره اي گرانتر است و به همين دليل ممكن است تصفيه آبي كه در آن از اتصالات كوئيك كانكت استفاده شده كمي از ساير دستگاهها گرانتر باشد.

 

 

اتصالات تصفیه آب خانگی

 


 محفظه ها هوزينگ ها
بهتر است محفظه دستگاه تصفيه آب داراي دو اورينگ (واشر لاستيكي ) باشند تا از نشت آب جلوگيري شود.


 شير برقي
وظيفه شير برقي در تصفيه آب خانگي قطع كردن آب ورودي در صورت خاموش شدن پمپ است. به عبارت ساده تر ، شير برقي از هدر رفتن آب در هنگام خاموش بودن دستگاه جلوگيري مي كند.


در برخي از دستگاهها به جاي اين قطعه، از چهارراه تقسيم (Auto Shot off Valve) استفاده مي شود. تجربه نشان داده است كه استفاده از چهارراه تقسيم مشكلاتي مانند: نشتي،‌خرابي زودهنگام قطعه و هدر رفتن آب و … را به دنبال دارد. استفاده از شير برقي به دليل دقت و عمر بيشتر به مراتب از چهارراه تقسيم بهتر است.


 سوئيچ فشار پايين
وظيفه اين قطعه خاموش كردن پمپ در صورت قطعي آب است. در واقع اين قطعه ، محافظ پمپ است. برخي از توليد كنندگان براي كاهش قيمت تمام شده،‌اين قطعه را از دستگاه حذف مي كنند. پيشنهاد مي شود در هنگام خريد دستگاه به وجود اين قطعه در دستگاه توجه كنيد.


مشاور فروش :  09175956589    
دفتر  فروش   : 07183830672

دفتر فروش : شیراز ، چهار راه هوابرد به سمت چهار راه سرباز ، بعد از ساختمان بهزیستی ، ساختمان 2 طبقه ، نبش کوچه ، ورودی A، طبقه 2 ، واحد 4 
فروشگاه: شیراز بلوار صنایع –بعد از شهرک آرین به سمت گلستان،روبروی شیمی گیاه –بعد از کوچه 28 دکتر حسابی

 

مطلب قبلی مراحل تصفيه آب خانگی
مطلب بعدی تعداد مراحل تصفیه آب خانگی
Print
2246 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه