دات نت نیوک
آشنایی با حفاظت و مدیریت منابع آب
مدیر سایت
/ دسته ها: مقالات

آشنایی با حفاظت و مدیریت منابع آب

آشنایی با حفاظت و مدیریت منابع آب

آب برای همه اشکال زندگی روی زمین  و مهمترین منبع طبیعی آب ضروری است.

 

آشنایی با حفاظت و مدیریت منابع آب

 

همه ما می دانیم که حدود سه چهارم سطح زمین پوشیده از آب است. اما حدود 96.5٪ از منابع جهانی آب از اقیانوس ها و دریاها تأمین می شوند. در هند ، منابع آبی سالانه 1897کیلومتر در سال تخمین زده می شود . با این حال ، همه ما از کمبود آبی که به عنوان یک کشور با آن روبرو هستیم آگاه هستیم.


حفاظت و مدیریت منابع آب
"آب در همه جا ، نه قطره ای برای نوشیدن." این سخنان بسیار قدیمی است که در یک اشاره متفاوت به اوضاع است اما ، دقیقاً همان چیزی است که ما می ترسیم خیلی زود اتفاق بیفتد ، اگر ما از روی منابع آبی خود عاقلانه استفاده نکنیم و از آن محافظت کنیم.
تحقیقات نشان می دهد که تا سال 2025 ، هند به همراه بسیاری از کشورهای دیگر با کمبود جدی آب روبرو خواهند شد. بسیاری از مناطق کشور ما در حال حاضر تحت روند  استرس آب قرار دارند. طبق تحقیقات Falken Mark ، یک متخصص سوئدی در زمینه آب ، "استرس آب" هنگامی اتفاق می افتد که میزان دسترسی آب به زیر 1000 متر مکعب در هر فرد در روز کاهش یابد 

 

حفاظت و مدیریت منابع آب


اگرچه از رودخانه های بزرگی مانند گانگا ، یامونا ، گوداواری ، نارماد و دیگران خوشبخت است ، اما توسعه اقتصادی اقتصادی هند نقش بسزایی در کاهش منابع آبی دارد. افزایش جمعیت  ، صنعتی شدن ، شهرنشینی و نوسازی کشاورزی  برخی از دلایل اصلی کمبود آب در بسیاری از مناطق کشور است. در نتیجه ، اکثر رودخانه های برجسته ما ، به ویژه رودخانه های کوچک با مواد زائد و  سمی شده اند .
صرفه جویی در منابع آب ما
در واقع آب منبع ضروری برای زندگی روی زمین است و باید از آن محافظت کرد. در حقیقت ، از لحاظ تاریخی ، انسان آموخته بود که با ساخت سدها منابع آبی موجود را ذخیره کند.

 

آشنایی با حفاظت و مدیریت منابع آب


سدها
سدها به سادگی ساختارهای هیدرولیکی هستند که  به عنوان سدی بین منبع و مقصد آب روان عمل می کنند. پیش از این ، این سدها کوچک و دست ساز بودند. در جامعه مدرن ما از روشها و روشهای مهندسی برای ساخت بیشتر این سدها استفاده می شود.
بسته به نیاز آن ، جریان آب با استفاده از سد قابل انسداد ، تغییر مسیر یا کند شدن است. این سد اغلب یک مخزن کوچک یا یک دریاچه ایجاد می کند و جریان اضافی آب را جمع می کند. مردم بیشتر سدها را برای آب . در حالی که برخی از سدها برای تولید برق  استفاده می شوند ، که ما آن را "نیروگاه برق" یا "انرژی آبی" می دانیم.
سدها می توانند از انواع مختلف و در اندازه های مختلف باشند. در حالی که سدهای چوبی از چوب ساخته شده اند ، سدهای سنگ تراشی یا خاکریزی با سنگ و بتون ساخته می شوند. سدها نیز بسته به موقعیت مکانی و کاربرد آنها می توانند از نظر ارتفاع ، متوسط یا بلند باشند. اگرچه سدها برای حفظ منابع آبی می توانند مفید باشند ، بسیاری از آنها همچنین می توانند باعث رسوب زدایی بسترهای رودخانه شوند.


گروه تاسيساتي يزد تهويه آماده اراِئه خدمات در زمينه هاي
*فروش عمده دستگاه تصفيه آب سافت واتر
*فروش فوق العاده تصفيه آب پيوريتک 
*فروش ويژه دستگاه تصفيه آب آرتک
*نمايندگي رسمي دستگاه تصفيه آب در شيراز 
*فروش دستگاه تصفيه آب سي سي کا
*فروش انواع فيلترهاي دستگاه تصفيه آب
*فروش انواع دستگاهاي تصفيه آب خانگي
* فروش انواع تصفيه آب صنعتي 
*تصفيه آب استخر  
*ارسال رايگان در استان فارس
*سرويس دوره اي
*گارانتي و خدمات پس ازفروش 
*پاسخگويي بموقع و پيگيري مشکلات پس از نصب دستگاه
*فروش و نصب و خدمات پس از فروش تصفیه آب در شیراز 
*اطلاع رساني در زمان تعويض فيلترهاي تصفيه آب به خريداران عزيز

 

کارشناس فروش  :09175956589

آدرس: شيراز چهارراه هوابرد به سمت چهارراه سرباز,بعد از ساختمان بهزيستي نبش کوچه طبقه2واحد 4
 

مطلب قبلی خصوصیات و عملکرد تصفیه آب آرتک
مطلب بعدی تعمیر و نگهداری و تمیز کردن استخرها
Print
2671 رتبه بندی این مطلب:
5.0